عضو شورای شهر تهران:

برای سازمان بسیج شهرداری بودجه پیش‌بینی شود

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران گفت که با توجه به نقش بسیج شهرداری در مراسم اربعین بودجه‌ای برای این سازمان پیش‌بینی شود.

کد مطلب: ۱۲۹۷۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
برای سازمان بسیج شهرداری بودجه پیش‌بینی شود

علی اصغر قائمی عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از عملکرد سازمان بسیج برای توزیع اقلام بین خانواده های کمتر برخوردار، اظهار کرد: این سازمان در برنامه های مختلف سلام فرمانده، عید غدیر و دیگر برنامه ها نقش اثرگذاری داشتند اما متأسفانه بودجه قابل توجهی نداشته اند و انتظار داریم که در کمیسیون برنامه و بودجه و شهرداری توجه ویژه ای به بودجه این سازمان شود.

وی افزود: لازم است با توجه به اینکه در آستانه اربعین قرار داریم و سازمان بسیج نقش ویژه ای در این زمینه دارد، دقت نظر کافی در خصوص بودجه این سازمان صورت بگیرد.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به پیش بینی بودجه برای ساماندهی مراسم اربعین، اظهار کرد: این اعتبار در بودجه امسال پیش بینی نشده بود که امیدواریم بودجه لحاظ شده و برنامه های خوبی در ایام اربعین اجرایی شود.

در این جلسه سوده نجفی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در سیل اخیر بیش از ۶۰ نفر کشته و ۳۰ نفر مفقود شده اند، اظهار کرد: ما دچار فراموشی تاریخی هستیم؛ هر چند سال یکبار سیل جان هموطنان را گرفته و همان زمان رسانه ای می شود تا یاد سیل بیافتیم.

وی با بیان اینکه تهران باید از نقطه نظر آسیب پذیری سیل مورد بررسی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین، شهرداری تهران باید طرح جامع کاهش خطرپذیری شهر تهران را با همکاری وزارت نیرو در سال اول برنامه تدوین و مطابق برنامه زمان بندی، آن را اجرایی کند و بر اساس ماده ۵۹ و ۶۰ برنامه توسعه تهران و ماده ۸۴ برنامه سوم توسعه شهر تهران برای پیشگیری از خطر سیلاب برای اجرای طرح ساماندهی آب های سطحی تهران اقدام کند.

نجفی تأکید کرد: شهرداری تهران باید گزارشی را از انجام وظایف خود ارائه دهد و بر اساس بندهای یاد شده در راستای بهسازی مسیرهای شهری، رودخانه ها، استفاده بهینه از رواناب های شهری، مدیریت یکپارچه شهری، اصلاح هندسی انهار، لایروبی مستمر کانال ها و هدایت و جمع آوری آب های سطحی اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار