مدیر کل آموزش و پروش کرمانشاه:

پروژه مهر نماد مدیریت اثربخش در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از پروژه مهر به‌عنوان مدیریت اثربخش در آموزش و پرورش یاد کرد و گفت پروژه مهر زمینه‌های مناسب و تمهیدساز دستیابی به فرهنگ مطلوب بهره‌وری و نماد مدیریت اثربخش در نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۲۹۷۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
پروژه مهر نماد مدیریت اثربخش در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان گفت: محرم ماهی است که انسانیت در آن تجلی یافت و امروز بر ماست که فرزندان و دانش آموزان این سرزمین را با درس های عاشورا آشنا کنیم و به آنان کمک کنیم تا مفاهیمی مانند آزادگی، ظلم ستیزی، ایثار، مردانگی، اخلاق و از خودگذشتن را فرا گیرند.

وی با توجه به نزدیک شدن آغاز عملیات اجرایی طرح مهر افزود: پروژه مهر از نرم‌افزارهای مهم در ایجاد تغییر و تحول در بینش دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت و جلب توجه مدیران به نوسازی و بهسازی مراکز آموزشی است.

محمدی ادامه داد: طلیعه سال تحصیلی و نوروز تعلیم و تربیت در مهر ماه، تجلی فرهنگ علم آموزی، بالندگی نسل جوان، مبارزه با جهل و ناآگاهی و پی‌ریزی بنیادهای مستحکم استقلال فرهنگی است. در این رابطه اجرای صحیح و تدوین برنامه‌های پویا، مدیریت و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برای حضور فعالانه، مصمم و بانشاط دانش‌آموزان و معلمان امری خطیر بوده و نقش بسیار حساس دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از قالب پروژه مهر در برنامه‌ریزی و مدیریت آموزشی، بینشی جامع نگر، عینی و نظام مند نسبت به فعالیت‌ها، مسائل و اقدامات مربوط به اداره مدارس را به همراه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در خصوص «بازگشایی مطلوب مدارس» عنوان کرد: بازگشایی مطلوب مدارس به معنای زمینه سازی و ایجاد محیط مساعد و انجام تمامی مقدمات ضروری این امر با استفاده بهینه از امکانات و پتانسیل موجود است.

محمدی اظهار کرد: از جمله این اقدامات موضوع بسیار مهم توزیع توازن بین رشته‌ای دانش‌آموزان و توجیه اولیاء ایشان نسبت به هدایت تحصیلی آنان، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، تکمیل به موقع فضاهای آموزشی نیمه تمام، انجام تعمیرات ضروری، تجهیز مدارس به وسایل و امکانات آموزشی، توزیع به موقع کتب درسی بین دانش‌آموزان، ساماندهی نیروی انسانی مورد نیاز مدارس اعم از آموزشی، پرورشی، اداری و خدماتی، اعلام نتایج امتحانات و نیز اتمام ثبت‌نام‌ها است که کلیه این امور باید براساس برنامه‌ریزی زمانبندی شده و به صورت بهینه انجام پذیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش هدف از اجرای پروژه مهر را برنامه محور شدن همه فعالیت‌ها و برنامه ریزی به منظور فراهم کردن زمینه های مناسب و تمهید ساز و کارهای لازم جهت بازگشایی هرچه با شکوه تر مدارس به نحوی که دانش‌آموزان برای ورود به مدرسه لحظه شماری کنند، اعلام کرد.

وی در پایان در خصوص آموزش دانش آموزان در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: تمام تمرین و تکرار‌ها باید در کلاس درس به صورت هدفمند برگزار شود. همچنین برای به نتیجه رسیدن، باید آموزش‌ها معطوف به مشکلات یادگیری دانش آموزان باشد، بنابراین کیفیت آموزشی را در سال تحصیلی جدید در ارزشیابی آغازین توسط معلمان دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار