وزیر نفت خبر داد؛

وصول چهار میلیارد دلار مطالبات حاصل از صادرات گاز در چهار ماه اخیر

حدود ۱۴ میلیارد دلار قرارداد و تفاهم‌نامه در بحث توسعه میادین نفتی و گازی امضا شده است

تهران (پانا) - وزیر نفت خبر داد در چهارماهه ابتدای امسال وصول مطالبات حاصل از صادرات گاز معادل کل وصولی صادرات گاز در سال ۱۴۰۰ بوده است.

کد مطلب: ۱۲۹۶۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
وصول چهار میلیارد دلار مطالبات حاصل از صادرات گاز در چهار ماه اخیر

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در چهار ماهه اول امسال وصول مطالبات ما نسبت به چهار ماهه گذشته روند بسیار بالا و صعودی داشته است. طی این چهار ماه، ۴ میلیارد دلار وصول از صادرات گاز داشته‌ایم که معادل کل وصول صادرات گاز در سال ۱۴۰۰ بوده است.

وزیر نفت با اشاره به مصوبه امروز دولت برای جذب سرمایه‌گذاری میادین نفتی با ضریب بازیافتی زیر ۲۰درصد، گفت: مصوب شد تا قرارداد میعانات گازی و نفتی داشته باشیم و دولت مجوز داد تا سرمایه‌گذاران با ضریب بازیافتی زیر ۲۰ درصد ورود کرده و این ضریب به بیش از ۳۵درصد افزایش یابد. تا امروز قریب به ۱۴ میلیارد دلار قرارداد و تفاهم‌نامه در بحث توسعه میادین نفتی و گازی امضا کرده‌ایم. قرارداد امضا شده با کشور روسیه در بحث توسعه میادین نفتی، به خصوص میادین مشترک نفتی و گازی بود.

اوجی گفت: دو سه هفته پیش بود که میدان نفتی آزادگان که بزرگترین میدان نفتی مشترک ایران و عراق است، بیش از ۷ میلیارد دلار استفاده از توان و ظرفیت منابع مالی داخل کشور داشته است که ۶ بانک و ۶ هلدینگ بزرگ اقتصادی مشارکت می‌کنند. در حقیقت در توسعه این میدان سهام‌دار می‌شوند.

وی با بیان اینکه توسعه این میدان نفتی را شروع کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر روزانه ۱۹۰ هزار بشکه نفت برداشت می‌کنیم که با برنامه‌ریزی انجام شده در وزارت نفت، از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف مالی اعم از بانک‌ها و هلدینگ‌ها استفاده می‌کنیم تا ظرف چند سال آتی به ۵۷۰ هزار بشکه نفت در روز برسیم.

وی در خصوص اظهارات اخیر سیدحسن نصرالله نیز گفت: من اطلاعی ندارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار