رئیس صدا و سیما در جمع ائمه جمعه کشور عنوان کرد؛

جنس رسانه ملی و نماز جمعه به لحاظ ارتباطات اجتماعی با هم یکی است

تهران (پانا) - رئیس صدا و سیما ارتباط نماز جمعه با مخاطب را مبتنی بر اعتماد حداکثری مخاطب به فرستنده عنوان کرد و گفت که رویکرد رسانه ملی هم با این هدف دنبال می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۶۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
جنس رسانه ملی و نماز جمعه به لحاظ ارتباطات اجتماعی با هم یکی است

به گزارش مرکز ارتباطات و رسانه نهاد نماز جمعه،‌ پیمان جبلی رئیس صدا و سیما در دومین روز از گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور که امروز چهارم مرداد در تهران برگزار شد با بیان اینکه تعامل صدا و سیما و ائمه جمعه، همکاری درون خانوادگی است، گفت: جنس رسانه ملی و نماز جمعه به لحاظ ارتباطات اجتماعی با هم یکی است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط رسانه ملی با مخاطب از طریق واسطه و ارتباط منبر با مخاطب بی‌واسطه است، سخت‌ترین و غیرمؤثرترین نوع ارتباط را ارتباط با واسطه دانست و افزود: ارتباطی که نماز جمعه با مخاطب برقرار می‌کند، ارتباطی مبتنی بر اعتماد حداکثری مخاطب به فرستنده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مخاطبان رسانه‌ها، رابطه بین مخاطب و فرستنده پیام برقرار نیست، گفت: امتیازاتی که نماز جمعه نسبت به رسانه‌های مبتنی بر واسطه دارد، بسیار بیشتر از رسانه ملی است؛ اما صدا و سیما با توجه به جایگاه و موقعیت خود در جامعه، امتیاز پوشش گسترده و استفاده از فناوری‌های نوین در انتقال پیام را دارد.

جبلی در ادامه اهمیت و اعتبار منبع خبر را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عناصری که در رسانه ملی به دنبال آن هستیم اعتبار منبع است، تصریح کرد: باید اعتبار رسانه ملی به نقطه‌ای برسد که مخاطب به آن اعتماد کامل داشته باشد و انتظاراتش از این طریق برآورده شود؛ گرچه رسیدن به این نقطه بسیار سخت است اما تمام تلاش مان را در این زمینه به کار خواهیم بست.

وی با بیان اینکه شعار رسانه ملی در دوره جدید «هویت‌محوری و عدالت‌گستری» است، خاطرنشان کرد: این شعار براساس ارزیابی دقیق از نقاط ضعف رسانه ملی در دوران گذشته و با توجه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و آسیب‌شناسی و ارائه طریق معظم له در گام دوم انتخاب شده است. باید به آنچه نقطه امتیاز ما است و هویت ما را شکل می‌دهد پرداخته و به آن افتخار کنیم و آسیب‌شناسی این نقطه را نشان دهیم؛ چراکه هر زمان به نقاط درخشان هویتی پرداختیم، مخاطب ما حتی در بین قشر خاکستری بیشتر شده است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به حضور پرشور مردم در جشن «ده کیلومتری غدیر» اذعان داشت: باتوجه به افکارسنجی ای که قبل از برنامه صورت گرفت،‌ حضور مردم در این مراسم بی نظیر بود و بسیاری از مسئولان این حضور را باورکردنی نمی دانستند، ‌اما دیدیم که با همه مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه،‌ مردم چه حضور باشکوهی داشتند.

وی از استقبال مردم از سرود سلام فرمانده و تشییع میلیونی شهید سلیمانی به عنوان نقاط درخشان توجه به هویت انقلابی و دینی نام برد و گفت: سلام فرمانده، حاج قاسم و تجمع میلیونی در روز غدیر از نشانه های توجه مردم به هویت فرهنگی و اعتقادی است که توجه جدی به این موضوع، از جمله سرفصل های برنامه‌های صدا و سیما در دوران جدید است.

جبلی گفت: عدالت در دوران متعدد مورد غفلت قرار گرفته است؛ اما باتوجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه جدی به هدایت فرهنگی این موضوع را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی اهتمام بر بیانیه گام دوم انقلاب را از وظایف رسانه ملی دانست و تاکید کرد: باید دنبال عدالت باشیم، از این‌رو سرفصل دوره جدید رسانه ملی را که اولین دوره تحولی در دوره چهل سال دوم انقلاب اسلامی است، بر مبنای عدالت‌گستری قرار دادیم.

رئیس رسانه ملی،‌ رویکرد عادلانه به مسائل و چالش‌های مردم را ضروری خواند و افزود: عهد بسته‌ایم که در کنار پرداختن به مشکلات مردم و جامعه،‌ خدمات نظام و ‌راه‌حل‌های رفع مشکلات را هم مطرح کنیم، تا برای همگان ثابت شود در نظام مقدس جمهوری اسلامی بن بست وجود ندارد.

وی دلیل برخی مشکلات جامعه را انجام ندادن صحیح کار از سوی برخی مسئولان و بی توجهی به قانون و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: به عنوان رسانه و تریبون نظام، افزون بر بیان مسائل و مشکلات مردم، لازم است دستاوردها، خدمات و راه برون رفت از مشکلات را با هم مطرح کنیم.

جبلی با بیان اینکه تحول در محتوا، تحول در رویکرد و تحول در سازوکار، سه عنصر تحولی در رسانه ملی هستند یادآور شد: حوزه پیشرفت، عدالت، جوان مؤمن انقلابی و زن در تراز انقلاب اسلامی، از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌های تحول در محتوای رسانه ملی به شمار می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار