اعلام هشدار هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج (پانا) - هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فعالیت سامانه رگبارهای موسمی در این استان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
اعلام هشدار هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جزئیات این سامانه بارشی گفت: بارش ها از بعد از ظهر روز چهارشنبه پنجم مرداد ماه آغاز و تا اواخر روز جمعه هفتم مرداد ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این سامانه که همه مناطق استان را فرا خواهد گرفت، رگبار، رعد و برق همراه با وزش باد لحظه‌ای شدید، رخداد سیلاب و ریزش تگرگ را در پی دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد روان‌آب و سیلابی شدن مسیل و رودخانه ها، اختلال در تردد، کاهش دید، تخریب و خسارت به محصولات کشاورزی، شکستن درختان و تیرهای برق را از مخاطرات این سامانه بارشی است.

کاکاوند بیان کرد: آمادگی کلیه دستگاه‌های امدادی و اجرایی از جمله فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و راهداری، سازمان جهادکشاورزی و شرکت های خدمات رسان جهت مقابله با خسارات احتمالی، پاکسازی کانال‌ها و آب‌راه‌ها، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها، جابجایی نشدن عشایر کوچ‌رو و جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه ها، صعود نکردن به ارتفاعات، لغو احتمالی پروازها، مراقبت از حوضچه‌های ماهی و پرورش ماهی و مراقبت از محصولات کشاورزی توصیه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار