معاون استاندار و ​فرماندار ویژه شهرستان چابهار:

صیادان در وضعیت هشدار قرمز هواشناسی از دریاروی خودداری کنند

چابهار (پانا) - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت با توجه به سامانه بارشی پر قدرت که از امروز شروع به فعالیت می‌کند امکان هر گونه آسیب به شهروندان و وسایل وجود دارد از این رو شهروندان باید به توصیه‌های ایمنی توجه لازم را داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۹۶۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
صیادان در وضعیت هشدار قرمز هواشناسی از دریاروی خودداری کنند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان چابهار، جواد سپاهی، معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار اظهار کرد: هشدار سطح قرمز در پی سامانه بارشی مونسون، پیش بینی افزایش ارتفاع امواج در ساحل صادر شده که باعث ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی و احتمال آسیب به شناورها و ادوات و تورهای صیادی خواهد شد.

وی با تاکید بر خودداری از انجام هرگونه ترددهای دریایی تا پایان مدت زمان وقوع مخاطره، تصریح کرد: تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی اتخاذ و نسبت به انتقال شناور گها به مکان های امن اقدام شود.

سپاهی با اشاره به هشدار قرمز هواشناسی خاطرنشان کرد: مردم از حضور در فضاهای باز گردشی و تفریحی پرهیز کرده و تردد کودکان و سالخوردگان در سطح شهری انجام نشود.

وی با بیان اینکه این مخاطره ممکن است به شهروندان آسیب برساند،اظهار کرد: استفاده نکردن از موتورسیکلت و دوچرخه و عدم تردد در مجاورت ساختمان های سطح شهر، تیرهای برق و همچنین حضور در اماکن و نقاط پرخطر، سواحل و تردد و اطراق در مسیل رودخانه ها و آبراه ها از موارد ضروری است که شهروندان باید رعایت کنند.

سپاهی با اشاره به طوفانی بودن دریا، تصریح کرد: با توجه به قدرت زیاد این سامانه احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به شناورهای صیادی سبک، تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی وجود دارد و توصیه شده در این مدت از شنا در سواحل پرهیز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار