برگزاری جلسه ساماندهی لباس فرم مدارس

اردبیل (پانا) - جلسه ساماندهی لباس فرم مدارس در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش اردبیل تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه ساماندهی لباس فرم مدارس

در این جلسه ترحم رستمی ،معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش اردبیل ضمن تشکر از همکاری تولیدی‌های لباس فرم مدارس و سازمان صمت استان گفت: تحصیل دانش آموزان در مهر 1401 در کلاس های درسی حضوری خواهد بود و توجه به پوشش دانش آموزان پس از دوری تقریبا دو ساله از کلاس های درسی حضوری لازم است چرا که لباس از منظر جامعه شناختی و مباحث فرهنگی به عنوان یکی از مهم ترین مؤلفه های مرتبط با هویت، واضح ترین نماد فرهنگ و ارزش های یک جامعه است.

وی افزود: در بحث هویت بخشی، بنا بر منویات مقام معظم رهبری پیرامون تکلف آموزش و پرورش بر هویت سازی مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی، پوشش دانش آموزان در آن موثر است و برای رفع مشکلات بایستی تمهیداتی اندیشیده و نقایص برطرف شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان تصریح کرد: آموزش و پرورش نباید تابع سلیقه های نامتقارن و متضاد با فرهنگ دینی و ملی باشد، بنابر این آموزش و پرورش بایستی خودش بر مبنای اصول، فرهنگ ایجاد کند.

رستمی بیان کرد: میزان دسترسی سازمان صنعت و معدن و اتحادیه اصناف به سامانه گزارش دهی تسریع شود و لزوما سامانه ای در نظر گرفته شود تا میزان رضایت خانواده ها و اولیای مدارس از تولید کنندگان و ثبت شکایت ایشان تسهیل شود.

داور صابر، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش وپرورش استان هم گفت: در زمینه پوشاک دانش آموزان، آموزش و پرورش یک بستر است و نظارت در زمینه تهیه و توزیع از وظایف اصلی اداره انجمن اولیا و مربیان است، تا زمینه فساد از بین رفته و اولیای دانش آموزان بتوانند از پوشاک با کیفیت قابل قبول و مقرون به صرفه برای فرزندان خود بهره ببرند.

وی افزود: اداره انجمن اولیا و مربیان استان با بهره گیری از تمام ظرفیت خود به منظور برنامه ریزی جهت اجرایی نمودن سیاست ها ، راهبردها و شیوه نامه ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان و تدوین و ابلاغ فرایند اجرایی در سطح استان، شهرستان،ناحیه،منطقه و مدارس با هماهنگی اعضای کارگروه و کمیته های اجرایی در سطوح مختلف اقدام کرده است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش وپرورش استان یادآور شد: یکی از مهمترین اهداف طرح لباس فرم دانش آموزی؛ توسعه فرهنگ عفاف، حجاب و صیانت از موازین شرعی و عرفی است.

گفتنی است در این جلسه مسائلی از جمله برپایی نمایشگاه لباس فرم مدارس، نحوه ارزیابی و نظارت بر تولیدی های لباس فرم و محل عرضه و تحویل لباس مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار