«شما» و «ایران کالا» به پایان خط رسیدند؛ شبکه سلامت در سالن انتظار

تهران (پانا) - شبکه‌های تلویزیونی «شما» و «ایران‌کالا» از آنتن تلویزیون حذف می‌شوند و قرار است در آینده نزدیک درباره شبکه سلامت نیز تصمیم گرفته شود.

کد مطلب: ۱۲۹۵۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
«شما» و «ایران کالا» به پایان خط رسیدند؛ شبکه سلامت در سالن انتظار

در روزهای گذشته شایعه تعطیل‌شدن برخی از شبکه‌های تلویزیونی به گوش می‌رسید اکنون صداوسیما با پخش تیزر اطلاع‌رسانی درباره دو شبکه تلویزیونی «شما» و «ایران کالا» خبر حذف این دو شبکه از آنتن را به‌صورت رسمی اعلام کرد.

براساس این تیزر که از روز گذشته از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش می‌شود، برنامه‌های این دو شبکه از پنجم مردادماه به شبکه‌های پرمخاطب سیما منتقل خواهند شد.

در این تیزر آمده شده است: به اطلاع مخاطبان ارجمند رسانه ملی می‌رساند به منظور بیشتر دیده شدن برنامه‌های شاخص شبکه‌های «ایران کالا» و «شما» و برای ارائه وسیع‌تر زیبایی‌های گستره پهناور کشورمان و معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های اقتصادی اجتماعی گردشگری آن‌ها و نیز بازنمایی گسترده‌تر تولیدات ملی، فعالیت‌های اقتصادی و مالی کشور، این برنامه‌ها از پنجم مرداد‌ماه به شبکه‌های پربیننده سیما منتقل می‌شوند تا با هم‌افزایی و استفاده بهینه از منابع رسانه ملی شاهد تقویت و ارتقای این برنامه‌ها باشیم.

نکته مهم این اطلاعیه این است که در آن تأکید شده است: با اتمام فعالیت‌های شبکه‌های ایران‌کالا و شما از پنجم مردادماه رسانه ملی در بازآرایی شبکه‌ها بر اساس نظر مخاطبان و نیز صرفه‌جویی در امکانات خود گام دیگری را به سوی تحول بر می‌دارد.

اکنون به گوش می‌رسد که قرار است در آینده نزدیک برای شبکه «سلامت» نیز تصمیم‌گیری شود.

همچنین شایعه‌ای به گوش می‌رسد که قرار است شبکه «ورزش۲» در آینده نزدیک اعلام موجودیت کند. باید منتظر ماند و دید که تصمیمات جدید پیمان جبلی به عنوان رئیس صداوسیما و مشاوران او در آینده نزدیک چه اتفاقاتی را برای شبکه‌های تلویزیونی و ماهیت کاری آ‌ن‌ها به‌وجود می‌آورد.

‌با روی کار آمدن پیمان جبلی شاهد تغییراتی در سیاست کاری سیما بودیم و ما‌حصل این اتفاقات حذف برخی از برنامه‌های خبری‌، ادغام این برنامه‌ها‌، یکپارچگی خبرگزاری صداوسیما، باشگاه خبرنگاران و ... بود. حال قرار است در ادامه این سیاستگذاری‌ها صداوسیما برای شبکه‌های تلویزیونی برنامه‌ریزی کند.

به استناد نظرسنجی‌های اخیر تلویزیون افت مخاطب شبکه‌های مختلف بحرانی جدی است که پیمان جبلی رئیس رسانه ملی هم خود بر آن مهر تأیید زده است و باید دید آیا سیاست‌های جدید در راستای «حذف شبکه‌های کم‌مخاطب» و حرکت به سمت چابک‌سازی در تولید، تا چه اندازه می‌تواند این بحران را مرتفع کند.

پیش از این و در دوران ریاست محمد سرافراز در رسانه ملی سیاست تعدیل و حذف شبکه‌های کم‌مخاطب و ترکیب و هم‌افزایی شبکه‌های دارای مأموریت‌های مشابه در دستور کار صداوسیما قرار گرفت اما با آمدن عبدالعلی علی‌عسگری شبکه‌های حذف و ادغام شده، بار دیگر به آنتن بازگشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار