به همت نهاد امامت جمعه؛

مدرسه دخترانه رستگاران در نیکشهر راه‌اندازی شد

‌حجت‌الاسلام ‌یعقوبی: مجتمع آموزشی رستگاران بر اساس تربیت اسلام و متمرکز بر مشترکات شیعه و سنی فعالیت می‌کند/ تشکیل مثلث تربیتی خانه، مدرسه و مسجد برای آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان‌

تهران (پانا) - امام‌جمعه نیکشهر استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ترکیب جمعیتی این منطقه به‌عنوان مذهب شیعه و سنی و نگرانی‌ها از نبود مجتمع آموزشی برای تحصیل پسران و دختران شیعی در این منطقه از آغاز به‌کار فعالیت دبستان دخترانه رستگاران در این شهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه دخترانه رستگاران در نیکشهر راه‌اندازی شد

‌حجت‌الاسلام مرتضی یعقوبی امام‌جمعه شهرستان نیک‌شهر در گفت‌وگو با پانا از نبود برخی امکانات آموزشی در این شهر انتقاد کرد و گفت: شهرستان نیک‌شهر یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان است که مردم این شهرستان از نژاد بلوچ هستند و به زبان بلوچی تکلم می‌کنند و پیرو دین مبین اسلام و مذهب تسنن هستند، اما هم‌اینک طبق آمار موجود، جمعیت این شهرستان، 98 درصد آن اهل تسنن و تنها دو درصد شیعه هستند.

وی با بیان اینکه اهل تسنن در نیکشهر به عنان محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: آمار جمعیت تشیع در این منطقه نسبت به گذشته بسیار کاهش ‌یافته است و همچنان این آمار کاهشی در حال افزایش است که خطر بزرگی برای این منطقه به شمار می‌آید، این کاهش آمار دلایل مختلفی دارد که تنها به بخشی از این دلایل اشاره می‌کنم و از مسئولان می‌خواهم که در این راستا تلاش بیشتری انجام دهند تا همان‌گونه که به خدمت‌رسانی به مذهب اهل تسنن صورت می‌گیرد از مذهب تشیع هم غفلت نکنند.

حجت‌الاسلام یعقوبی‌، یکی از دلایل مهم کاهش جمعیت شیعه در این منطقه را نبود امکانات تحصیلی برای دانش‌آموزان به‌خصوص در مقطع ابتدایی برشمرد و تصریح کرد: مسلمانان شیعی در این منطقه ناچار هستند برای آموزش فرزندانشان در مدارس به سایر شهرها مهاجرت کنند و این آمار همچنان روبه افزایش است؛ از این‌رو نهاد امامت جمعه بر اساس وظیفه ذاتی که در حوزه‌های مختلف برای او در این جایگاه نهاده شده است، گام‌هایی را برداشته که راه‌اندازی مدارس رستگاران از جمله این اقدامات به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه مجتمع آموزشی رستگاران از سال 1399 در مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی برای پسران این شهر راه‌اندازی شده است، ادامه داد: امسال برای اولین بار، دبستان رستگاران برای دختران هم راه‌اندازی شده است که البته تکمیل و راه‌اندازی این مدرسه نیاز به همراهی و همکاری مسئولان در سطح استانی و کشوری دارد تا بتوانیم این موضوع آموزشی را به‌خوبی و درستی دنبال کنیم؛ زیرا این مجتمع آموزشی هم‌اینک در محل موقت و اجاره‌ای فعالیت می‌کند و همین موضوع موجب نگرانی‌ها والدین شده است، امیدواریم با مدیریت و تدبیر مسئولان بتوانیم، محلی دائمی را برای این مدرسه ایجاد کنیم و مردم هم با خیال آسوده فرزندان و دلبندان خود را به این مدارس بسپارند.

امام‌جمعه نیکشهر خاطرنشان کرد: در مجتمع آموزشی رستگاران بر اساس تربیت اسلام و متمرکز بر مشترکات شیعه و سنی فعالیت می‌کنیم که امروز برادران و خواهران شیعه و سنی در این مجتمع آموزشی در کنار هم تحصیل می‌کنند. همچنین بر اساس مبانی وحدت و مسائل مشترک شیعه و سنی آموزش‌های تحصیلی دانش‌آموزان را پی می‌گیریم و از مسائل افتراقی دوری کرده‌ایم، تمرکز اصلی ما قرآن کریم، اخلاق اسلامی، مسائل دینی و مذهبی و معرفتی است.

وی با بیان اینکه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دوره‌های آموزش حضوری خاطرنشان کرد: در این دو سال، برخی برنامه‌های آموزشی با چالش روبه‌رو شدند، اما امسال با حضوری شدن برنامه‌های درسی، این مسائل تا حدودی برطرف خواهد شد و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم، درس‌های آموزشی را به بهترین شکل و شیوه به دانش آموزان شیعی و سنی آموزش دهیم.

حجت‌الاسلام یعقوبی، آموزش مفاهیم اخلاقی را در این مجتمع آموزشی بسیار مهم برشمرد و افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان در طول سال در مدت 24 هفته در مدرسه حضور دارند، از این‌رو مفاهیم را در قالب صداقت، ایثار و مسائل متناسب با سن و سال دانش‌آموزان بر اساس آیات قرآن و روایات آموزش می‌دهیم. همچنین آموزش مهارت، مراقبت زبان، بهداشت فردی و عمومی، آراستگی را در قالب مختلف به دانش‌آموزان می‌آموزیم که تشکیل مثلث تربیتی خانه، مدرسه و مسجد از جمله این اقدامات عملی است، زیرا این کار زمانی به موفقیت می‌رسد که ما بتوانیم این مثلث را داشته باشیم. امروز جوانان و نوجوانان ما عاشق معارف هستند، اما این وظیفه ما است که این معارف را به‌درستی و متناسب با سنین آن‌ها آموزش بدهیم.

امام‌جمعه نیکشهر در پایان گفت: بیشتر آموزگاران این منطقه از مهاجران هستند و همین موضوع کار ما را سخت کرده است، به همین منظور از نظر تشکیلات و امکانات در سختی قرار داریم که امیدواریم مسئولان ما را برای رفع این مشکل همراهی بیشتری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار