افزایش سرانه ورزشی دانش‌آموزان فارس از 21 صدم متر به 26 صدم متر

بیش از ۱۵۰۰ دبیر و مراقب سلامت در فارس کمبود داریم

شیراز (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس، از رشد سرانه ورزشی دانش‌آموزان این استان از 21 صدم متر به 26 صدم متر خبر داد و افزود این امیدواری وجود دارد که با کمک خیرین بتوانی سرانه ورزشی را به استاندارد مطلوب رساند.

کد مطلب: ۱۲۹۵۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سرانه ورزشی دانش‌آموزان فارس از 21 صدم متر به 26 صدم متر

سید کاظم حسینی امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت آغاز برگزاری مسابقات فوتسال فرهنگیان به میزبانی شهر شیراز برگزار شده بود، با اشاره به اینکه استان فارس در بین استان‌های کشور از نظر سرانه ورزشی جایگاه 16 را دارد، گفت: در برنامه ششم توسعه سرانه ورزشی برای هر دانش‌آموز یک متر در نظر گرفته شده است؛ در حال حاضر میانگین سرانه ورزشی در کشور 33 صدم متر است که در عین حال این میزان در فارس 2۱ صدم بوده است.

وی افزود: در سال گذشته تعداد فضاهای ورزشی شامل زمین چمن، استخر و سالن ورزشی سرپوشیده و روباز در استان فارس 240 مورد بوده است که در چند ماهه اخیر در قالب طرح شهید سلیمانی و با هدف توسعه فضاهای ورزشی، ۸۹ فضا شامل چمن مصنوعی ،استخر و سالن به مجموعه فضهای ورزشی استان افزوده شده است که از این تعداد ۴۲ زمین چمن افتتاح شده است و سالن‌های ورزشی این طرح نیز در حال احداث هستند.

وی ادامه داد: با افزوده شدن 89 فضای ورزشی که در طرح شهید سلیمانی امسال به فضاهای ورزشی استان اضافه شده‌اند، میزان سرانه ورزشی هر دانش‌آموز به 26 صدم متر رسیده است که امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم سرانه ورزشی را به استاندارد مطلوب برسانیم.

حسینی از برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقات فوتسال فرهنگیان سراسر کشور از فردا دوم مردادماه در سالن بعثت شیراز و با حضور مسولان وزارت آموزش و پرورش و استاندار فارس خبر داد و افزود: 62 تیم از سراسر کشور به مسابقات فوتسال فرهنگیان در شیراز اعزام شده‌اند که از امروز پذیرش این تیم‌ها آغاز شده است.

وی گفت: بعد از ۱۳ سال وقفه در برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان، امسال بخشنامه کشوری مسابقات به استان‌ها ابلاغ شد و این مسابقات از سطح مناطق و شهرستان‌ها با حضور ۲۱ هزار فرهنگی در دو گروه بانوان و آقایان برگزار شد که از این تعداد ۱۸۰۰ نفر به مسابقات استانی راه یافتند و تیم‌ها برگزیده در مرحله استانی نیز به مرحله کشوری این رقابت‌ها اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: مسابقات ورزشی فرهنگیان در سه رشته فوتسال والیبال و تنیس روی میز ویژه آقایان و والیبال، تنیس روی میز و بدمینتون ویژه بانوان برگزار شد که میزبانی مرحله کشوری هر کدام از این مسابقات در استان‌های فارس، اصفهان و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

حسینی افزود: مسابقات فوتسال فرهنگیان کشور با حضور 62 تیم که 30 تیم در رده بالای 40 سال و ۳۲ تیم در رده زیر 40 سال هستند از دوم مردادماه در 4 سالن ورزشی از جمله سالن‌ کمیته امداد، سالن دانشگاه باهنر شیراز، سالن پوریای ولی و سالن ابوالفتحی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ نفر از داوران، داوری این مسابقات را برعهده دارند، گفت: روزانه در هر ۴ سالن ورزشی ۱۶ مسابقه برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس، در ادامه با تاکید بر اینکه این مسابقات با عنوان یادواره شهید ابراهیم هادی از معلمان تربیت بدنی، برگزار می‌شود، گفت: در عین حال، کاروان هر استان نیز با شهید شاخص آن استان در روز مسابقات حاضر می‌شود و مشعل مسابقات به وسیله فرزند فرهنگی شهید بعد از ورود از دروازه قرآن به اماکن فرهنگی و اداره کل وارد خواهد شد و در پایان در روز افتتاحیه در روزشگاه بعثت این مشعل توسط استاد دوران از برگزیدگان مسابقات ورزشی ملی و بین‌المللی و برادر اسطوره پهلوانی کشور، شهید عباس دوران روشن خواهد شد.

کمبود بیش از 1500 نفر دبیر و مراقب سلامت در فارس

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس، در پاسخ به تعداد دبیران درس تربیت بدنی و کمبود معلم این درس در استان گفت: در درس تربیت بدنی و سلامت ۳ شاخص از جمله نیروی انسانی، محتوا و تجهیزات را باید مدنظر قرار دهیم که در این راستا استان فارس ۱۸۰۰ دبیر درس تربیت بدنی و ۵۰۴ مراقب سلامت دارد که با توجه به استاندارد جدید آموزش و پرورش در حال حاضر ما ۷۵۰ مراقب سلامت و ۸۶۰ دبیر درس تربیت بدنی کمبود داریم.

حسینی افزود: در سال جدید و بر اساس آزمون‌های استخدامی ۳۸ مراقب از ماده ۲۸ و ۶۰ دبیر جذب شده اند که باید به آمار اضافه شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار