آخرین جزئیات از سیل مرگبار استهبان؛ ۶ نفر کشته شدند

۶۰ نجاتگر تخصصی جمعیت هلال احمر فارس در منطقه سیل زده رودبال استهبان حاضر شدند

تهران (پانا) - وقوع سیل در استهبان ۶ کشته و ١٢ مصدوم به جا گذاشت.

کد مطلب: ۱۲۹۵۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس، در پی بارش در مناطق شرقی فارس، رودخانه امامزاده سلطان شهباز رودبال بخش ایج شهرستان استهبان طغیان و خسارت‌هایی به بار آورده است.

۱۲ تیم تخصصی امداد و نجات هلال احمر فارس، از چهار شهرستان مجاور و درگیر به همراه دو تیم تخصصی سگ های تجسس به منطقه اعزام شدند.

امدادرسانی در حال انجام است و کلیه شعب هلال احمر استان به حالت آماده باش 100در صدی در آمدند.

۶ نفر جان باختند

فرماندار استهبان افزود: عده‌ای که برای تفریح به این منطقه مراجعه کرده بودند و در کنار رودخانه حضور داشتند، دچار سیل می‌شوند. این حادثه 6 کشته به جا گذاشت که 4 نفر بانو و دو نفر مرد از جانباختگان این حادثه بودند.

کارگر افزود: هم‌اکنون در حال پایش منطقه هستیم و امکان دارد آمار تعداد جانباختگان افزایش یابد. دو نیروی امدادی از شهرستان فسا و دو نیرو از شهرستان داراب به منطقه اعزام شدند و از شیراز هم یک تیم متخصص که حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر هستند در حال اعزام به منطقه هستند.

فرماندار استهبان گفت: در حال حاضر ستادی برای اسکان خانواده متوفیان و ستادی هم برای بحران و امدادرسانی و پایش منطقه تشکیل شده است.

١٢ نفر مصدوم شدند

خلیل عبداللهی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس عصر جمعه ۳۱ تیر گفت: بارندگی شدید در شهرستان‌های نی ریز، استهبان و داراب منجر به وقوع سیلاب شد.

وی ادامه داد: هم‌اینک نیروهای امدادی برای بررسی جزئیات این حوادث اعزام شده‌اند و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

رئیس اورژانس فارس نیز بیان کرد: ۹ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده‌اند.

محمدجواد مرادیان از مصدوم شدن ۱۲ نفر در این حادثه خبر داد.

اعزام ٢ تیم تخصصی سگ‌های تجسس

حسین درویشی گفت: ۶۰ نفر از نیروهای تخصصی جست‌وجو و نجات جمعیت هلال احمر فارس از شهرستان های استهبان، نی ریز، فسا، داراب در قالب ۱۰ تیم و همچنین دو تیم تخصصی سگ های تجسس با حضور در منطقه رودبال شهرستان استهبان عملیات جست‌وجو و نجات را آغاز کردند.

درویشی تصریح کرد: وسعت منطقه، تاریکی هوا و حجم بارش ها کار را برای نجاتگران سخت کرده اما نیروهای هلال احمر همچنان در حال تلاش جهت امدادرسانی هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس افزود: نیروهای امدادی این استان آماده‌اند تا در صورت نیاز به منطقه اعزام شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار