مدیرکل آموزش و پرورش قم:

احداث 10 واحد آموزشی جدید در شهر پردیسان قم پیگیری می‌شود

قم(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش قم از پیگیری احداث 10 واحد آموزشی جدید به منظور حل مشکل کمبود فضای آموزشی در این شهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
احداث 10 واحد آموزشی جدید در شهر پردیسان قم پیگیری می‌شود

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در جمع نمازگزاران و مسئولان فرهنگی یکی از مساجد شهر پردیسان با اشاره به سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه تعلیم و تربیت کشور و لزوم همکاری و همیاری در امور تربیتی، اظهار کرد: مدارس نقطه اتکا دولت و مردم در هر استانی است و از اهمیت بسیار بالایی در تربیت نیروی انسانی تراز جمهوری اسلامی ایران، برخوردار است.
وی مسجد و مدرسه را دو عنصر مهم تعلیم و تربیت در کشور دانست و افزود: هر قدر که ارتباط مسجد و مدرسه بیشتر باشد، اهداف نظام تعلیم و تربیت در تحقق تربیت تمام ساحتی افزایش خواهد یافت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به شعار محوری آموزش و پرورش استان در سال جاری مبنی بر اینکه در تابستان مدرسه تعطیل نداریم، خاطر نشان ساخت: در طول ایام تابستان حدود 40 درصد دانش آموزان با مدارس ارتباط دارند و مدارس پذیرای فعالیت آنان هستند.
وی ادامه داد: فعالیت دانش آموزان در مدارس تحت عناوین مختلفی از جمله طرح خادمیاران رضوی، طرح تثبیت یادگیری و طرح ورزش همگانی در حال اجراست.
رحیمی در خصوص ارتباط و همیاری مسجد و مدرسه، تصریح کرد: امکانات فیزیکی آموزش و پرورش از جمله سالن های ورزشی، مدارس و تجهیزات موجود جهت استفاده هدفمند تربیتی در طول ایام تابستان در اختیار مساجد قرار داده شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: با توجه به مسئله کمبود فضای آموزشی در پردیسان حدودا 10 پروژه ساخت آموزشگاه در حال پیگیری و اجراست و هم چنین یک باب آموزشگاه ویژه دانش آموزان بانیازمندی های خاص تا ابتدای مهر ماه افتتاح خواهد شد.
وی عنوان کرد: یکی از بزرگ ترین کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در منطقه پردیسان مشغول فعالیت است که امکانات و خدمات بی نظیری به دانش آموزان ارائه می دهد.
رحیمی در خصوص حضور مبلّغین فرهنگی در مدارس استان خاطر نشان کرد: سال تحصیلی جدید، در هر آموزشگاهی یک مبلغ دینی و فرهنگی پس از گذراندن دوره های آموزشی لازم، با هدف کمک به فرایند تربیتی در آموزشگاه های استان حضور خواهد یافت.
در این دیدار، نادر کریمی بیرانوند معاون آموزش متوسطه، سید لطف الله سید ساداتی رئیس اداره حراست، سید علی محمدی مدیر ناحیه 4 و رضا طلیمی مشاور جوان مدیرکل و دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان قم نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار