متفکر آزاد در گفت‌و‌گو با پانا پاسخ داد:

نظام تعلیم و تربیت در تراز انقلاب چه ویژگی‌هایی دارد؟

معلم خوب هم باید با اصول تربیتی آشنا و هم سواد رشته مربوطه را داشته باشد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت خروجی نظام تعلیم و تربیت در تراز انقلاب، دانش‌آموزانی است که دارای نگاه تمدنی، ملی، ایرانی اسلامی است و همچنین امید، خلاقیت، نوآوری، ابتکار، انگیزه و معنویت از دیگر صفت‌های بارز دانش‌آموزان در تراز انقلاب است.

کد مطلب: ۱۲۹۵۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
نظام تعلیم و تربیت در تراز انقلاب چه ویژگی‌هایی دارد؟

روح‌الله متفکر آزاد در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص تدوین آیین‌نامه تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش، اظهار کرد: «معلمی یک کار تخصصی است و معلمان باید در دانشگاه تربیت معلم رشد کنند و جذب آموزش و پرورش شوند و به سر کلاس بروند.»

وی افزود: «معلم خوب هم باید با اصول تربیتی آشنا باشد و هم سواد رشته مربوطه را داشته باشد. اخلاق، رفتار و منش معلمان باید ارزیابی کیفی شود بر همین اساس قطعاً این شاخصه‌ها مدنظر تصمیمات دولت قرار خواهد گرفت.»

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: «خروجی نظام تعلیم و تربیت در تراز انقلاب، دانش‌آموزانی است که دارای نگاه تمدنی، ملی، ایرانی اسلامی است و همچنین امید، خلاقیت، نوآوری، ابتکار، انگیزه و معنویت از دیگر صفت‌های بارز دانش‌آموزان در تراز انقلاب است. در عین حال باید به علم روز دنیا مسلط باشند و پایه سواد قوی داشته باشند.»

وی خاطرنشان کرد: «برای رسیدن به آموزش و پرورش در تراز انقلاب باید اصلاحاتی در سیستم آموزش و پرورش، نظام و بروکراسی اداری و محتوای کتب درسی داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار