توضیح وزیر ارتباطات درباره قفل کودک اینترنت

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت به موضوع قفل کودک اینترنت واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
توضیح وزیر ارتباطات درباره قفل کودک اینترنت

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره موضوع قفل کودک، اظهار کرد: وجود محتواهای غیر اخلاقی و دسترسی آسان به این محتواها باعث شد تا خانواده‌ها به ما از نگرانی جدی در این باره سخن بگویند.

وی افزود: این یک نگرانی جدی است که با کمک اپراتورهای ارتباطی سرورهایی معین کردیم تا نگرانی خانواده‌ها برطرف شود. دسترسی به محتواهای غیر اخلاقی و خشونت که خطوط قرمز است برطرف شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه چیزی به نام طبقه‌بندی اینترنت نداریم، گفت قرار است اینترنتی تحت عنوان اینترنت کودکان و نوجوانان در اختیار آنها قرار بگیرد که جزئیات آن را در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به پنجره واحد هوشمند گفت: روز گذشته یک دستگاه به 20 دستگاهی که قبلاً به این پنجره پیوسته بودند اضافه شد. طبق قانون تا پایان شهریور ماه باید همه دستگاه‌ها به این پنجره واحد بپیوندند و دست کم 30 درصد خدمات خود را درا ین پنجره ملی ارائه دهند اما تاکنون 21 دستگاه ملحق شده‌اند و 15 دستگاه دیگر در نوبت قرار دارند.

زارع‌پور ادامه داد: این درحالی است که دست کم 200 دستگاه باید در سامانه پنجره واحد ملی ملحق شوند و این میزان در حال حاضر کمتر از 10 درصد است. به همین منظور هفته گذشته نامه‌ای برای تمامی وزرا ارسال و وضعیتشان اعلام شد که تاکنون چه تعداد از دستگاه‌های زیر مجموعه وزارتخانه‌ها به این سامانه پیوستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار