معاون سازمان بهزیستی:
پشت نوبتیهای بهزیستی امسال به «صفر» میرسد
تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر حرکت سازمان بهزیستی کشور به سمت هوشمندسازی، گفت در آینده نزدیک اورژانس اجتماعی متحول میشود تا بتواند به ۸۵ میلیون جامعه ایرانی خدمات ارائه کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی، سید مرتضی حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در چهارمین روز از گرامیداشت هفته بهزیستی، گفت: سازمان بهزیستی در سال ۱۳۵۹ از ادغام مجموعهای از انجمنها و موسسات فعال در حوزههای کمک به اقشار آسیبپذیر کشور تشکیل شد؛ در حال حاضر با جامعه ۸۵ میلیو نفری ارتباط دارد به عبارتی همه مردم کشور مخاطب این سازمان هستند از مشاوره قبل از ازدواج و آزمایش ژنتیک تا تولد یک نوزاد که با غربالگری شنوایی و بینایی ارائه خدمت میکند تا نگهداری از کودکان بیسرپرست و بدسرپرست، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار برعهده دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه وظیفه اصلی سازمان بهزیستی کشور برنامهریزی مشخص و مدون برای کمک به گروههای آسیبپذیر است، ادامه داد: در این راستا بحث شناسایی مطرح است که یا افراد خودشان برای دریافت خدمات مراجعه میکنند یا با گروههای مختلفی که در بطن جامعه محله به محله این اقشار را رصد میکنند و در دستهبندیهای ارائه خدمات متنوع قرار میگیرند تا برنامه مختص به خود را دریافت کنند.
وی اولویت اصلی سازمان بهزیستی کشور را توانمندسازی افراد تحت پوشش برشمرد و اذعان کرد: سازمان بهزیستی کشور در موضوع اقدام برای جامعه هدف با مردم سردمدار باشد؛ چراکه بیش از ۲۵ هزار مرکز تحت نظارت بهزیستی توسط مردم اداره میشود که بخشی از آن تکلیف حکومت است و دولت هر سال برای آن منابع درنظر میگیرد و مابقی که بیش از ۸۰ درصد است توسط مردم با جنس درآمدهای خیرین هدایت و اداره میشوند.
حسینی، درخصوص فرزندخواندگی، گفت: سالانه تعداد محدودی (کمتر از هزار نفر) کودک داریم اما بیش از ۲۰ هزار متقاضی فرزندخواندگی دارد که بالای ۷ هزار نفر ایرانیان خارج از کشور هستند که به دنبال کودکی از داخل کشور هستند تا به عنوان فرزندخوانده بپذیرند؛ لذا متقاضیان میتوانند از طریق سامانه میخک درخواست خود را اعلام و یا به سفارتخانهها مراجعه کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور به کمکهای ایرانیان مقیم خارج از کشور که با بهزیستی کار میکنند، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور از بیش از ۷ میلیون نفر(۳ میلیون خانوار) حمایت میکند؛ این حمایتها به این معنی نیست که الزاما ماهانه مبلغی به حساب آنها واریز شود بلکه فراتر از یک پرداخت معیشتی است. امروز سازمان بهزیستی کشور بیش از ۱۵۰ خدمت را به جامعه مخاطب ارائه میکند.
وی سازمان بهزیستی کشور را متولی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی عنوان کرد و گفت: اورژانس اجتماعی در سراسر کشور با تیمهای مددکاری در کمترین زمان خود به چالشها و آسیبهای گزارش شده همچون خودکشی، کودکآزاری و ... میرسانند امیدواریم در آینده نزدیک اورژانس متحولی خواهیم داشت که بتواند به ۸۵ میلیون جامعه ایرانی خدمات ارائه کند.
حسینی با تاکید بر حرکت سازمان بهزیستی کشور به سمت هوشمندسازی، تصریح کرد: مددجویان باید در کمترین زمان درخواست خود را ثبت کنند و خدمت مورد نیاز را دریافت کنند. این بستر در یکسال اخیر با حضور نیروهای مردمی در حال پیگیری است؛ همچنین اعلام کردیم تا پایان سال پشتنوبت جهیزیه را صفر میکنیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در پایان با بیان اینکه پشتنوبتی مستمریبگیران که سالها درخواست دادند امسال صفر میشود، یادآور شد: جامعه هدف نیازمند به ویلچر اعلام کنند تا بتوانیم پشت نوبت را به صفر برسانیم.؛ همچنین ۵۰ برنامه متفاوت برای اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف طرحریزی کردیم.
ارسال دیدگاه