رضوان حکیم زاده در جمع دانش‌آموزان دختر عشایر:

آموزش‌وپرورش، خدمت به بچه‌های عشایر را با هیچ فرصت دیگری معاوضه نمی‌کند

همگان اعتراف کردند که اردوی بیست و یکم، روان‌ترین، سهل‌ترین، بابرنامه‌ترین، آموزنده‌ترین و موثرترین اردوی دانش‌آموزان عشایر تاکنون بوده است؛ چراکه مقام عالی وزارت، از جنس عشایر است و در این زمینه، نگاه متعالی، دغدغه و برنامه دارد

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، خدمت به دانش‌آموزان عشایر را افتخاری برای مجموعه آموزش و پرورش دانست و از دختران عشایر خواست برای معرفی هرچه بیشتر خود به عنوان الگوی دختران ایران زمین تلاش کنند.

کد مطلب: ۱۲۹۴۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌وپرورش، خدمت به بچه‌های عشایر را با هیچ فرصت دیگری معاوضه نمی‌کند

به گزارش خبرنگار اعزامی پانا به مشهد مقدس، رضوان حکیم‌زاده در آیین افتتاح بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان دختر متوسطه عشایر کشور در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس اظهار داشت: مراسم افتتاحیه اردوی دانش آموزان دختر عشایر و نخستین روزهای حضور شما در مشهد مقدس، مصادف با عید غدیر است. بنابراین امروز در جوار امام رئوف(ع) و در بهترین زمان و مکان حضور داریم و این فرصت بسیار ارزشمند و مغتنم است.

وی افزود: تنوع اقوام و عشایر در سراسر این سرزمین بزرگ، یک مدال افتخار برای ما محسوب می‌شود و خوشحالیم که در عید ولایت، که متعلق به امامی است که نامش با عدالت گره خورده است، در خدمت دانش‌آموزان عشایر هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در ادامه به بیان جایگاه و مقام زنان در قرآن پرداخت و گفت: قرآن از روش‌های مختلفی برای بیان پیام‌های تربیتی و هستی‌ساز خود استفاده می‌کند که یکی از آنها، قالب قصه است. بنابراین در جای-جای کلام خداوند، شاهد روایت‌هایی از دختران و زنانی هستیم که بهترین خصوصیات و ویژگی‌های انسانی و معنوی را دارند.

حکیم زاده با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره آسیه، حضرت مریم(س)، هاجر، ملکه سبا، دختران حضرت شعیب(ع) و...، افزود: خردورزی، مدیریت، ایمان قوی و تسلیم خدا بودن، باور داشتن به خدا، پاک‌دامنی، حیا و نقش‌آفرینی مفید و موثر در رویدادهای تاریخی و ماندگار، از جمله صفات و خصلت‌هایی است که این دختران و زنان به عنوان الگوی زنان جهان در خود دارند.

کار بزرگ و ویژه مادران در ۸ سال دفاع مقدس

وی تصریح کرد: قطعا احساسات زنانه به عنوان یک ویژگی انسانی باعث افتخار برای ما زنان است اما در قرآن می‌خوانیم و می‌شنویم که این احساسات، مانعی برای اجرای امر خداوند (از سوی دختران و زنانی که الگوی ما هستند) نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این دقیقا همان کاری است که مادران ما در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند و هرچند هیچ چیز برای یک مادر، عزیزتر از فرزند نیست اما وقتی فرمان خدا باشد، مادران ما از بهترین و ارزشمندترین داشته‌های خود می‌گذرند.

حکیم زاده اظهار داشت: قرآن در روایت‌های خود از دختران و زنان، به ما یادآوری می‌کند و می‌آموزد که زن‌ها مصرف‌گرا نیستند و می‌توانند با حفظ چارچوب ها، حضور اجتماعی موفق داشته باشند و در رویدادهای ماندگار، نقش‌آفرینی کنند.

خدمت به دانش‌آموزان عشایر؛ افتخار بزرگ آموزش‌و‌پرورش

وی تاکید کرد: دختران و زنان عشایر در همه عرصه‌ها از جمله کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، تربیت و پرورش فرزندان برومند و دیگر فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی حضور فعال و تاثیرگذار دارند و این بسیار ارزشمند است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «در خدمت دانش‌آموزان عشایر بودن» یک افتخار بزرگ برای ما در مجموعه آموزش و پرورش است و شما دختران عشایر باید تلاش کنید که بیش از پیش، الگویی برای همه دختران ایران زمین باشید.

حکیم زاده تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش، فرصت خدمت به شما دانش‌آموزان عشایر را با هیچ فرصت دیگری معاوضه نمی‌کند.

همه اعتراف کردند که اردوی بیست و یکم، متفاوت بود

وی با قدردانی از برگزاری باشکوه بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه عشایر، افزود: جا دارد که از جناب آقای نوری وزیر محترم آموزش و پرورش تشکر و قدردانی داشته باشم؛ چراکه همگان اعتراف کردند که اردوی بیست و یکم، روان‌ترین، سهل‌ترین، بابرنامه‌ترین، آموزنده‌ترین و موثرترین اردوی دانش‌آموزان عشایر تاکنون بوده است؛ چراکه مقام عالی وزارت، از جنس عشایر است و در این زمینه، نگاه متعالی، دغدغه و برنامه دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وزیر محترم از من خواستند که سلام گرم ایشان را به شما دانش‌آموزان دختر عشایر ابلاغ کنم.

گفتنی است بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار می‌شود که زمان حضور پسران در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس، از ۱۹ تا ۲۴ تیرماه بود و دختران از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه در این سفر و فرصت تربیتی حضور خواهند داشت.

خبرگزاری پانا این رویداد فرهنگی و تربیتی را به طور ویژه پوشش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار