امام جمعه شهرستان جم در گفت‌وگو با پانا؛

مطالبه‌گری انقلابی باید کارشناسانه، با اخلاص و بدون حاشیه مطرح شود

تهران (پانا) - امام جمعه شهرستان جم گفت مطالبه‌گری انقلابی باید بدون حاشیه، همراه با سعه صدر، اخلاص و دقت نظر مطرح شود.

کد مطلب: ۱۲۹۴۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مطالبه‌گری انقلابی باید کارشناسانه، با اخلاص و بدون حاشیه مطرح شود

حجت‌الاسلام محمد محمدی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه مطالبه‌گری انقلابی باید کارشناسانه باشد گفت: مطالبه‌گری انقلابی و مطرح کردن آن در خطبه‌های نمازجمعه اصول خود را دارد و باید کارشناسی شود زیرا هر موضوعی را بدون تحقیق و کار کارشناسی نمی‌توان از مدیران یا مجموعه‌های مردم‌نهاد مطالبه کرد.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت اجتماعی مردم، بایستی مطالبه کارشناسی شود، در جلسات مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت با ساختار قانونی مورد پذیرش جامعه و حفظ شان مدیران، در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شود. مطالبات زیادی در شهرستان جم عنوان و پیگیری شده است که مهمترین آن آب آشامیدنی می‌باشد که به دلیل کمبود بارش و نزولات جوی، سفره‌های آب زیرزمینی در معرض تهدید هستند.

امام جمعه شهرستان جم افزود: از آنجایی که کشاورزی یکی از فاکتورهای توسعه در جم است برای ادامه روند کشاورزی و تأمین آب مورد نیاز آن با مشکل جدی مواجه هستیم. آب آشامیدنی جم به شبکه سراسری وصل نیست و آب از چاه‌ها و چشمه‌ها تأمین می‌شود؛ همین موضوع مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است و مطالبه این است که شرکت‌ها و واحدهای صنعتی مستقر در جم، با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی که دارند آب آشامیدنی این شهرستان را تأمین کنند.

وی گفت: راهکار پیشنهادی نیز تأمین آب از خط تأسیس شده و انتقالی از دریا است که شهرستان جم با اولین نقطه کارشناسی شده این طرح فاصله زیادی ندارد و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، می‌توان با هزینه‌ای اندک این مهم را تحقق بخشید. دومین مطالبه جدی به حوزه اشتغال جوانان بر می‌گردد که بعد از شناسایی نقاط ضعف و قوت در جلسات کارشناسی، سپس در خطبه نماز جمعه به عنوان مطالبه مردمی بیان شده است. از آنجایی که شهرستان جم در آمایش سرزمین، میزبان و پشتیبان صنعت است بنابراین لازم و ضروری است تا شرکت‌ها و صنایع پیرامون منطقه جم، تدابیری را جهت به‌کارگیری نیروهای کار این شهرستان داشته باشند.

امام جمعه شهرستان جم تصریح کرد: در بحث اشتغال نتیجه صد درصدی حاصل نشده است اما طی جلسات با مدیران و مباحث کارشناسی اتفاقات خوشایندی رخ داده است.

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اصلی‌ترین مطالبه جم، افزود: مطالبه فرهنگی- تربیتی و اجتماعی مهمترین موضوع جم است زیرا وجود خرده فرهنگ‌ها از سراسر کشور باعث آسیب به فرهنگ اصیل این شهرستان می‌شود. خرده فرهنگ‌ها مربوط به کشور خودمان و سایر شهرستانها و استانها است و تهاجمی نیست اما به دلیل تضاربی که با فرهنگ اصیل جم دارند، فرهنگ این شهرستان تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

امام جمعه شهرستان جم عنوان کرد: لازم است برای حفظ فرهنگ جم، تلاش‌ها و اقدامات فرهنگی زیادی صورت بگیرد تا این فرهنگ از بین نرود یا به فراموشی سپرده نشود.

وی در پایان افزود: مردم، ائمه جمعه را ملجا و پناهگاه اصلی خود می‌دانند و آن‌ها را در مسائل خانوادگی، دعاوی تلخ و شیرین و ... شرکت می‌دهند. موفقیت‌های زیادی از طریق مطالبه‌گری ائمه جمعه در شهرستان جم حاصل شده است که حضور چشمگیر مردم در نماز جمعه گواه این موضوع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار