یکی از معلمان منتخب شهرستان‌های استان تهران:

معلمِ خوب در کنار درس مدرسه، درس زندگی می‌آموزد

تهران (پانا) - معلم منتخب ملاردی می‌گوید در طول دوره خدمتش، عناوین مختلفی چون داور فیلم‌های رشد، عضو اصلی کمیته پژوهش، راهبر منطقه و راهبر استان داشته‌ است، اما هیچ‌کدام از این عناوین به اندازه‌ این که بگوید ‌یک معلم است، برایش فرح‌بخش نبوده و نیست.

کد مطلب: ۱۲۹۴۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمِ خوب در کنار درس مدرسه، درس زندگی می‌آموزد

ماه‌زر جواندل جانانلو، یکی از معلمان منتخب استانی شهرستان ملارد در سال 1401، با بیان این‌که یک معلمِ خوب، به شاگردانش در کنار درسِ مدرسه، درس زندگی می‌آموزد، اظهار کرد: متولد روستای جانانلو آذربایجان شرقی و دارای مدرک کارشناس در رشته ریاضی کاربردی با 17 سال سابقه هستم. در طول خدمت در عناوین مختلفی چون داور فیلم‌های رشد، عضو اصلی کمیته پژوهش، راهبر منطقه و راهبر استان خدمت کرده‌ام اما هیچ‌کدام از این عناوین به اندازه اینکه بگویم من یک معلم هستم برایم فرح بخش نبوده و نیست.

وی افزود: کار کردن با کودکانی معصوم که برای قدم گذاشتن در محیط، مدرسه و فضایی خارج از خانه و طی نمودن راهی که از آن چیزی نمی‌دانند، مستلزم همراهی فردی صبور، آگاه به ویژگی‌های شخصیتی کودکان در این سن و مسلط به روش‌های متنوع آموزش و یادگیری و خلاق است.

جواندل، لازمه معلمِ خوب بودن را درس زندگی دادن به دانش آموزان برشمرد و عنوان کرد: یک معلمِ خوب، به شاگردانش در کنار درسِ مدرسه، درس زندگی نیز می‌آموزد لذا من همواره سعی‌ام بر این بوده و هست تا راه‌هایی جدید، منطبق بر علم و ضرورت‌های زندگی امروزی را برای ارائه آموزش‌هایم بیابم بنابراین در حین تدریس، هم یاد می‌دهم و هم یاد می‌گیرم.

وی تلفیق بازی و آموزش را یکی از بهترین روش‌های انتقال مفاهیم در دوره دبستان دانست و افزود: همیشه تلاش کرده‌ام راهی برای انتقال دانسته‌ها بیابم تا فرزندانم در این مسیر با لذت و شادی، آموزش‌ها را فرا گیرند و در عین حال مطالب به صورت تمام و کمال منتقل شود.

معلم تلاشگر ملاردی در پایان یادآور شد: لازمه زندگی امروز بروزرسانی دانسته‌ها، تلفیق با مهارت‌های زندگی و خلق روش‌های نوین و جذاب برای ارائه آموزش‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار