مدیر کل آموزش و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران:

آموزش و‌پرورش خط مقدم جهاد تبیین در جامعه است

رودهن(پانا)- مدیرکل آموزش و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران در دیدار با فرماندار شهرستان دماوند، آموزش و پرورش را خط مقدم جهاد تبیین در جامعه معرفی کرد که درصدد تربیت نسلی غنی از معرفت و شناخت است.

کد مطلب: ۱۲۹۳۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و‌پرورش خط مقدم جهاد تبیین در جامعه است

مسعود بهرامی، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، ضمن تشکر از فرمانداری شهرستان دماوند بابت تلاش در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و‌پرورش در این شهرستان و کمک‌ و همکاری با نهاد آموزش و‌پرورش، گفت: آموزش و‌پرورش از همه توان و ظرفیت‌های فرهنگی و تربیتی خود در جهت ایجاد بسترهای لازم برای اشاعه جهاد تبیین در مدارس، استفاده می‌کند، تا فرزندان این آب و‌خاک‌ مجهز به قدرت استدلال و تبیین شوند.

وی در ادامه بیان کرد: معلمان و همکاران ما در آموزش و پرورش مجاهدانه در امر تربیت نسلی انقلابی در تمام ابعاد میهنی و اسلامی فعالیت می‌کنند و بی‌شک موفقیت در تمامی اهداف نیازمند مشارکت و‌ همیاری دیگر نهادهای اجتماعی و فرهنگی مناطق مختلف است، تا بتوان امیدوار بود که با عزمی ملی و‌مشارکتی، مدارس ما، بتوانند به اهداف خود جامعه عمل بپوشانند.

مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش‌آموزان، سربازان مخلص و وفاداری به انقلاب و‌میهن هستند اگر با درایت و مدیریت آموزشی هدفمند باتوجه به مقتضیات سنی‌شان، زمینه‌هایی لازم برای شناخت درست و اصولی از قابلیت‌ها و توانمندی‌های شکوهمند نظام جمهوری اسلامی و انقلاب برایشان فراهم شود، در غیر این صورت دانش‌آموزان ما نسلی گرفتار در هجمه های دشمنان خواهند بود.

سپس رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند با بیان جایگاه ویژه آموزش و پرورش در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: حرکت روبه جلو در مسیر انقلاب اسلامی از تعلیم و تربیت شروع می‌شود و درگام دوم انقلاب نیز آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای دارد و در راستای جهاد تبیین نیز وظیفه آموزش و پرورش سنگین و‌حیاتی بوده، چراکه نسل جوان نیازمند تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است‌ تا بتوانند متعهدتر و وفادارتر با شناخت و معرفت کافی در خدمت نظام عمل کنند و موجبات پیشرفت و تعالی را برای کشورمان فراهم کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش یکی از تاثیرگذارترین دستگاه‌های اجرایی است که نقش کاملا توسعه‌ای در کشور دارد بدین منظور جامعه فرهنگیان باید در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و غیره حضور فعال،موثر و‌پویایی داشته باشند و متوجه این مسأله باشند که نقش آموزش و پرورش در تربیت نسل انقلابی و پایبند به اصول و مبانی انقلاب بسیار مهم و حساس است، در واقع آموزش و‌پرورش کانون جلوه و اشاعه جهاد تبیین در جامعه است.

لازم به ذکر است، در این دیدار تأسیس دانشگاه فرهنگیان در شهرستان دماوند، جانمایی مکان دانشگاه و اخذ مجوزات لازم جهت فعالیت آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار