مدیرکل هنرهای نمایشی کشور بعد از تماشای نمایش «تلفات» مطرح کرد

هنرمندان جوان ثروت کشور هستند

تهران (پانا) - کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی با حضور در تماشاخانه ایرانشهربه تماشای نمایش «تلفات» نوشته و کارگردانی علیرضا معروفی نشست.

کد مطلب: ۱۲۹۳۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
هنرمندان جوان ثروت کشور هستند

کاظم نظری پس از تماشای این نمایش، بیان هنرمندانه وقایع دوره‌ای سخت از تاریخ معاصر ایران توسط نویسنده این اثر را کاری دشوار و هوشمندانه توصیف کرد و گفت: طراحی و کارگردانی این نمایش توانست مخاطب را جذب کند و تاریخ شفاهی ظلمی که توسط یک فرد به جامعه انجام‌شده بود به خوبی بیان شد.

کاظم نظری با اشاره به بازی‌های خوب و کارگردانی تاثیرگذار این اثر نمایشی افزود: این نوع نگاه و روایت، جذابیت و تازگی داشت. جوان‌هایی که در این نمایش حضور دارد هیچکدام تجربه جنگ وحضور منافقین و مسائلی که مقطعی در تاریخ شفاهی کشور اتفاق افتاده را ندارند و این مشکلات را تجربه و لمس نکرده اند اما دغدغه‌مند هستند و در فضایی خلاقانه این موضوع را ارائه دادند.

وی افزود: این گروه جوان، با طراحی و کارگردانی خلاقانه در فضایی خالی بهترین موقعیت‌ها را ایجاد کردند که افرادی چون من که این وقایع را به چشم دیده‌ایم کاملا فضا را درک کردیم و همچنین توانستند وقایع را در ذهن افرادی که آن روزها را ندیده‌اند، به درستی و آرام آرام تزریق کنند تا مخاطب متوجه فجایعی که اتفاق افتاده بود بشود و موضوع به خوبی در ذهن تماشاگر تصویر شد. این نشان‌دهنده هوش و استعداد و توانمندی همین جوان‌هایی است که ثروت این مملکت هستند و باید حمایت بشوند و شرایط و بستر تولید آثار دیگر را هم برایشان فراهم کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشورگفت: قطعا ما از این کار و آثار دیگر اینچنین دغدغه‌مند حمایت خواهیم‌کرد. هم حمایت معنوی و هم حمایت مادی تا این جوان‌ها بتوانند آثار فاخرتر و ماندگارتری ارائه کنند.

محسن حسن‌زاده، فرزاد تجلی، مهدی رحیمی، علی هیهاوند، حسین عارف، ایمان سلگی، محمد نیازی، نازنین حشم‌دار، دلارام ترکی، صالح لواسانی، امیررضا حشمی پور و خاطره فاتح در این نمایش بازی می‌کنند
نمایش «تلفات» که آذر و دی ۱۴۰۰ در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفت در دور جدید اجراهای خود، با تغییراتی در بازیگران و عوامل از دوم تیر ماه در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار