نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

سرانجام حمایت شورای شهر تهران از گزارشگران فساد

تهران (پانا) - نایب رئیس شورای شهر تهران از بررسی‌های نهایی اصلاح طرح صیانت و حفاظت از مبارزان با فساد در شهر تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
سرانجام حمایت شورای شهر تهران از گزارشگران فساد

پرویز سروری در گفت‌وگو با پانا درخصوص آخرین وضعیت اجرای مصوبه حمایت از گزارشگران فساد توضیح داد: «جلسات اصلاح این مصوبه در حال انجام است و احتمالا جلسه تکمیلی که آخرین جلسه آن هم است، این هفته برگزار می‌شود. در این جلسات بررسی شد که چگونه از ظرفیت‌های موجود در شهرداری استفاده شود اما انحصار موضوع گزارشگران در دست شهرداری باقی بماند.»

وی ادامه داد: «یکی از ظرفیت‌هایی که مورد بررسی قرار گرفت 137 پلاس بود که امکان استفاده از آن در موضوع گزارشگران فساد است و شورا می‌تواند در این موضوع به صورت انحصاری از آن استفاده کند. در غیر این صورت خودمان ظرفیت‌سازی کنیم. تلاش این است که از بسترهای موجود استفاده شود اما در انحصار شورای شهر باشد که بتوانیم گزارش‌های فساد را داشته باشیم و هم صیانت از گزارشگران را دنبال کنیم.»

نایب رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: «با توجه ظرفیت‌های گسترده شهرداری نگاه من این است که می‌توانیم از بسترهای موجود استفاده کنیم. اکنون تقریبا با کم‌ترین زمان ممکن به رسیدگی به شکایت مردمی رسیدیم و کارنامه موفقی در این زمینه داریم.»

سروری درخصوص اینکه نقدهایی به مصوبه گذشته شورای شهر درباره حمایت از گزارشگران فساد مطرح می‌شد آیا اشکالات این مصوبه برطرف شده است، گفت: «مصوبه گذشته مملو از نقد است. به نظر می‌آید در روزهای پایانی شورای شهر گذشته فقط قصد داشتند مصوبه‌ای تصویب کنند و آن را به بغل ما انداختند و اجرا و نظارت و همه چیز آن در هم بود و مشخص نبود شهرداری قرار است نظارت کند یا شورا. اگر فساد در بدنه شهرداری باشد، چگونه گزارشگر فساد در امنیت قرار دارد که اصلاح همه این موارد دیده شده است. اینکه شورا اختیار کامل داشته باشد و گزارشگران فساد هم اطمینان پیدا کنند گزارش‌هایشان دیده می‌شود و تهدیدی هم برایشان وجود ندارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار