مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

روزانه در استان اصفهان یک کلاس درس احداث یا کلنگ‌زنی می‌شود

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت ساخت یا کلنگ‌زنی روزانه یک کلاس در دستور کار است و در این زمینه ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و حمایت‌های استانداری بسیار موثر بوده است.

کد مطلب: ۱۲۹۳۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
روزانه در استان  اصفهان یک کلاس درس احداث یا کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های مدیرکل با مدیران مدارس استان اصفهان عنوان کرد: تاریخ بشریت را می‌توان به پیش و بعد از غدیر تقسیم کرد.

وی افزود: غدیر برای کمال و استمرار دین انجام شد و پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) را معرفی کرد تا سلسله امامت ادامه پیدا کند.

ابراهیمی افزود: همه انسان‌ها تا قیام قیامت باید پیام‌رسان غدیر باشند و باید غدیری باشیم و غدیری فکر کنیم و پیام غدیر را به نسلی که غدیری است برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه کامل‌ترین بخشنامه‌های بشریت در قرآن نهفته است، گفت: باید برای مدارس نماز جماعت به عنوان مؤثرترین الگوی تربیتی اولویت باشد و به تجربه ثابت شده برپایی این مراسم در مدرسه بسیاری از مشکلات ومسائل آموزشی و تربیتی در مدرسه را کاهش داده است.

وی با اشاره به نقش مؤثر الگویی معلم بر دانش‌آموزان تصریح کرد: اگر معلم دعوت به خوبی کند، از آن دعوت استقبال می‌شود و اگر خود معلم عامل به آن دعوت باشد، این تاثیرگذاری چندین برابر می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: آموزش در دوران کرونا مشکلاتی را داشت و در این زمینه دانش‌آموزان دچار افت تحصیلی آشکار و پنهان شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: طرح تعمیق و تثبیت یادگیری برای جبران بخشی از کاستی‌ها انجام شده است و نیاز است همه مدیران پای کار بیایند.

وی ادامه داد: در هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران شاهد تعطیلات کرونایی نبودیم که این موضوع در ابعاد آموزشی و پرورشی تاثیرات زیادی روی این فرآیندها گذاشت.

ابراهیمی گفت: توجه ویژه به آموزش خانواده، مشاوره مذهبی، توجه به نهاد مسجد از جمله اقداماتی است که می‌تواند مشکلات تربیتی را کاهش دهد و اگر این اتفاق رخ داد، برابر با احیای کل جامعه خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: دشمن حیا و غیرت دینی را هدف گرفته است و سعی دارد قبح حیا را برهم بریزد.

وی افزود: عدم وجود سواد رسانه‌ای در میان مخاطبان آموزش و پرورش و مجازی شدن فرآیند آموزش باعث شد، این نهاد آسیب‌های بسیاری را متحمل شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در دوره فعلی برای آموزش و پرورش انجام شده است که در گام اول ارتقای جایگاه اجتماعی معلم مورد تأکید است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: رتبه‌بندی در 10 سال گذشته باید انجام می‌شد، اما در دولت‌های گذشته توجهی به آن نشده بود که در این زمینه نظرات مدیران و معلمان احصا شد.

وی بیان کرد: در زمینه رتبه‌بندی هیأت‌های ممیزی تشکیل شده است و اقدامات کارگزینی آن درحال انجام است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه برای هر ناحیه و منطقه یک زمین چمن و فوتبال ستحلی احداث خواهد شد، گفت: در بحث ورزش اهمیت زیادی قائل هستیم و در همین راستا در حال حاضر میزبان رقابت‌های ورزشی فرهنگیان کشور هستیم و در ماه آینده نیز مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور را میزبانی خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: توجه به اجرایی شدن سند تحول با رویکرد مدرسه محوری با ایجاد مدارس تحولی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: عدم توجه به دانشگاه فرهنگیان در سال‌های گذشته باعث شده آموزش و پرورش در تأمین نیروی انسانی خود دچار مشکل شود و در بحث نیروهای خرید خدمات دو موضوع گزینش و آموزش مدنظر جدی باید قرار گیرد.

ابراهیمی درباره سرویس مدارس نیز خاطرنشان کرد: جلسات این موضوع برگزار شده است و در تلاش هستیم این موضوع ساماندهی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: ساخت یا کلنگ‌زنی روزانه یک کلاس را در دستور کار داریم و در این زمینه ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و حمایت‌های استانداری بسیار موثر بوده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع امکانات رفاهی برای پرسنل گفت: توجه به امکانات رفاهی معلمان برای ما بسیار مهم است و در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده و در ادامه نیز امضا خواهد شد.

ابراهیمی در پایان گفت: باید به دروس جدید که به برنامه آموزشی دانش‌آموزان اضافه شده است، اهمیت ویژه‌ای داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار