مدیر آموزش و پرورش کلات:

وظیفه اصلی آموزش و پرورش نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب و عفاف در میان دانش‌آموزان است

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات تاکید کرد وظیفه اصلی آموزش و پرورش به عنوان نهاد اصلی تعلیم و تربیت، نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب و عفاف در میان دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۹۳۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه اصلی آموزش و پرورش نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب و عفاف در میان دانش‌آموزان  است

رمضان پروانه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی در راستای هفته عفاف و حجاب، برنامه‌های دهه امامت و ولایت (اعیاد قربان و غدیر) ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، موضوع حجاب و عفاف را یک موضوع مهم و جدی در آموزش و پرورش دانست و گفت: موضوع عفاف و حجاب دغدغه بسیاری از خانواده ها و آحاد جامعه است.وظیفه ذاتی و اصلی آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت رسمی و عمومی نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در میان دانش آموزان است و برای نهادینه کردن این فرهنگ در نظام تعلیم و تربیت باید برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و در سال تحصیلی آینده کارگروهی در همین راستا تشکیل تا کارهای جهادی و جدی صورت پذیرد.

وی در ادامه حجاب را یکی از ارزنده ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایران اسلامی دانست و بیان کرد: نقش فرهنگیان و دانش آموزان در تعمیق و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه به مراتب پررنگ تر از همه است و همه دستگاه ها برای حفظ رسالت معنوی، اخلاقی و علمی و تربیتی با رعایت کامل پوشش اسلامی و ظاهر آراسته کارکنان می‌توانند نقشی الگویی ایفا کنند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت در ادامه جلسه عفاف در گفتار، عفاف در رفتار، عفاف در معاشرت و پاکدامنی را از موضوعات مهم گسترش فرهنگ عفاف دانست و اظهار‌ کرد: در جامعه ای که اسلامی است، نباید ترویج فرهنگ بی حجابی در‌ ملاء عام صورت بگیرد.

وی همچنین مد نظر قرار دادن مواردی همچون عدم‌ جلب توجه، پوشیدگی کامل، بدن نما نبودن لباس‌ها، آرایش ظاهری و عدم استفاده از رنگ های نامتعارف در لباس ها را در مقوله فرهنگ حجاب لازم دانست و افزود: پوشش با چادر و مقنعه بهترین پوشش است‌ که می‌توان آن را در جامعه گسترش داد.

این مقام مسئول در ادامه این جلسه بر پررنگ برگزار شدن برنامه های دهه ولایت و امامت تاکید کرد و گفت: لازم است به ابعاد واقعه غدیر آنطور که شایسته است پرداخته شود و اتفاقات این روز بزرگ‌ برای دانش آموزان تشریح شود. همکاران محترم برنامه ریزی های لازم را در سطح فضای مجازی و اجتماع انجام دهند تا به نحو مطلوب این دهه پربرکت نیز به پایان برسد.

در ادامه هر یک از مدعوین به بیان نظرات، دیدگاه ها و برنامه های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار