امام جمعه اردبیل:

آینده کشور در گرو فعالیت‌های بخش فرهنگ و حوزه آموزش و پرورش است

اردبیل (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل گفت آینده کشور در گرو فعالیت‌های بخش فرهنگ و حوزه آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۹۳۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آینده کشور در گرو فعالیت‌های بخش فرهنگ و حوزه آموزش و پرورش است

آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی سال ۱۴۰۱ در مصلی امام خمینی (ره ) اردبیل که با حضور گسترده مسئولین ، مدیران، مربیان ، دانش آموزان و اولیای آنان و اعضای تشکل‌های دانش آموزی برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: آینده کشور، تغییرات و پیشرفت در جریان تحولات جهانی در گرو فعالیت‌های بخش فرهنگ و حوزه آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: اقتدار یعنی اقتدار فرهنگی و هیچ قدرتی با آن برابری نمی‌کند و هر کشور و دولتی که سربلند شده و یا اگر فاصله‌ای ایجاد شده، ناشی از فرهنگ بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: همه کشورهای پیشرفته با آموزش و فرهنگ توانستند در جایگاه‌های رفیع قرار بگیرند، از این رو آینده ما نیز بدان وابسته بوده و توسعه فرهنگی و اجتماعی هم از این طریق ایجاد می‌شود.

عاملی ادامه داد: انسان به مثابه قطار و بخش فرهنگ به مثابه ریل است و در صورت فقدان ریل حرکت رو به جلوی قطار ممکن نخواهد شد؛ از این رو پرورش انسان‌ها و سرداران بزرگ یا مدیران پاکدست وابسته به فرهنگ است.

وی با اشاره به سست شدن عنصر تربیت در خانواده‌ها و آموزش و پرورش افزود: خانواده‌ها نیازمند مشارکت معلمان و معلمان هم نیازمند مشارکت خانواده‌ها در امر تربیت هستند و ضروری است هر دو نهاد با مشارکت یکدیگر در تربیت دانش آموزان توجه جدی داشته باشند.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: فضای مجازی بنیان‌ خانواده‌ها را سست کرده و خانواده ها باید مواظب باشند تا فرزندانشان بیهوده وقت خود را در فضای مجازی صرف نکنند، چرا که در این سنین آسیب‌های فضای مجازی بیشتر است.

عاملی تصریح کرد: صنعت ارتباطات همه معادلات را بهم ریخته و دشمن توانسته است که هرگونه محدودیتی را از میان بردارد و در چنین شرایطی دیگر نمی‌توان انسان‌ها را محدود کرد.

وی گفت: در این زمینه نگرانی بسیار جدی وجود دارد که نسل جدید با کدام احساس، زیبایی، مدنیت، امانتداری، رفتار اجتماعی، عفت، احساس جمعی و نظام اداری رشد می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار