برگزاری طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی در مدارس متوسطه آبادان

آبادان (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آبادان از برگزاری طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) را در تابستان ۱۴۰۱ در مدارس شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی در مدارس متوسطه آبادان

حجت اله رحیمی نسب، در گفت و گو با پانا بیان کرد: این طرح در راستای توسعه عدالت آموزشی و با هدف بهبود و تکمیل فرآیند آموزش، جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های آموزشی و تعمیق یادگیری دانش آموزان تمامی دوره های تحصیلی در فصل تابستان در مدارس آبادان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای رایگان طرح تعمیق و تثبیت یادگیری برای دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم، گفت: تلاش خواهد شد تا با اجرای این طرح بخشی از افت تحصیلی رخ داده در بین دانش‌آموزان در دوران کرونا جبران شود.

رحیمی نسب افزود: حدود ۲۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم در مدارس دولتی تحت پوشش طرح تعمیق و تثبیت یادگیری قرار خواهند گرفت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آبادان با بیان این‌که مدارس حاشیه شهری و مدارس روستایی در اولویت اجرای طرح قرار دارند، یادآور شد: این طرح که اختیاری است و دو گروه از دانش‌آموزان را تحت پوشش آموزش‌ قرار می‌دهد که دسته اول دانش‌آموزانی را شامل می شود که بر اساس ارزشیابی‌های صورت گرفته نتوانسته‌اند حد نصاب قبولی را در خرداد ۱۴۰۱کسب کنند و دسته دوم نیز به دانش‌آموزانی اختصاص پیدا می‌کند که با وجود کسب حد نصاب قبولی در دروس، بر اساس تحلیل نتایج ارزشیابی پایان سال توسط شورای مدرسه، نیازمند شرکت در کلاس‌های طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی تشخیص داده شده‌اند.

رحیمی نسب در پایان تصریح کرد: برای اجرای طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران اُفت تحصیلی دانش‌آموزان ۳۱ پایگاه در مدارس روستایی و حاشیه شهری آبادان پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار