توضیح معاون رئیس‌جمهوری درباره زمان افتتاح 6 بیمارستان در تهران

بیمارستان مهدی کلینیک یکی از بزرگترین بیمارستان‌های کشور و استان تهران است که در آینده نزدیک قسمت‌هایی از آن به بهره برداری خواهد رسید/ برای تکمیل بیمارستان‌ها ۱۲۰۰ میلیارد نیاز است

تهران (پانا) - معاون اجرایی رئیس‌جمهوری درباره ساخت ۶ بیمارستان استان تهران گفت‌ این بیمارستان‌ها حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان منابع در گام نخست نیاز دارند که تا پایان سال بر اساس پیش‌بینی‌های لازم اعتبارات تامین خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
توضیح معاون رئیس‌جمهوری درباره زمان افتتاح 6 بیمارستان در تهران

‌به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت‌، سید‌صولت مرتضوی روز دوشنبه در حاشیه جلسه بررسی وضعیت رسیدگی به طرح‌های بیمارستانی استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رئیس‌جمهور در سفرهای متعددی که در سطح استان تهران داشتند برای چند طرح دستورات ویژه‌ای صادر کردند و امروز عمدتا حول محور طرح‌های بیمارستانی جلسه‌ای با حضور استاندار تهران و همکاران خود در سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های سطح استان داشتیم.

وی اضافه کرد: در مرحله اول در مورد بخشی از بیمارستان‌هایی که از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار هستند، تصمیم گیری شد که از جمله آن بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار بود که متاسفانه این بیمارستان پس از سال‌ها که از عملیات اجرایی آن گذشته به همان شکل باقی مانده است و منابع لازم برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان پیش‌بینی شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری درباره وضعیت بیمارستان پیشوا ورامین گفت: بیمارستان پیشوا بیمارستانی بود که دانشگاه آزاد اسلامی انجام آن را آغاز کرده و به دلایلی نتوانسته است آن را تکمیل کند و به وزارت بهداشت واگذار شد که رئیس‌جمهوری دستور دادند این بیمارستان در یک بازه زمانی دو سال و نیمی تکمیل شود و منابع لازم برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان نیز پیش بینی شده است.

مرتضوی به بازدید رئیس‌جمهوری از بیمارستان الغدیر بومهن اشاره کرد و گفت که خوشبختانه عملیات اجرایی این بیمارستان نیز با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی توسط خیرین محقق شده بود منابع لازم برای تکمیل آن نیز پیش‌بینی شد.

وی در رابطه با وضعیت طرح بیمارستان مهدی کلینیک بیان کرد: بیمارستان مهدی کلینیک یکی از بزرگترین بیمارستان‌های کشور و استان تهران است که آن هم از ابتدای سال منابع زیادی تزریق اعتبار داشت و در شرف تکمیل است و در آینده نزدیک قسمت‌هایی از آن به بهره برداری خواهد رسید.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری اضافه کرد: حدود ۴۰۰ میلیارد تخصیص منابع برای این بیمارستان در نظر گرفته شد که تقسیم کرده به چه شکل تامین شود و امیدوار هستیم با تخصیص و تزریق منابع این بیمارستان هم در تعداد بیمارستان‌های باشد که در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

مرتضوی در رابطه با منابع تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل این طرح‌ها و برنامه دولت برای جذب نیروی انسانی در طرح‌ها خاطرنشان کرد: اعتبارات در اسرع وقت تزریق خواهد شد. نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند و متعهد شدند حسب دستوری که داده شد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: در رابطه با منابع انسانی مقرر شد جلسه‌ای با سازمان امور اداری استخدامی تشکیل شود و منابع انسانی و منابع مالی برای جذب منابع انسانی مورد توجه قرار گیرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در پایان تاکید کرد: چند بیمارستانی که در جلسه امروز بررسی شد بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان منابع در گام نخست نیاز دارند و منابعی هم برای تجهیزات نیاز دارند که امیدوار هستیم تا پایان سال بر اساس پیش‌بینی‌های لازم تامین شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار