معاون رییس‌جمهوری در‌گفت‌و‌گو با پانا:

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی از اولویت‌های دولت سیزدهم است

تهران (پانا) - معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت یکی از اولویت‌های دولت در سفرهای استانی، اتمام پروژه‌های نیمه تمام آموزشی است.

کد مطلب: ۱۲۹۱۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی از اولویت‌های دولت سیزدهم است

سیدصولت مرتضوی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص مصوبات آموزشی که در سفرهای استانی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: «ما در سفرهای استانی یکی از اولویت‌هایمان، طرح‌های آموزشی است. طرح‌های آموزشی در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دادیم و اولویت ما نیز اتمام پروژه‌های نیمه تمام آموزشی است.»

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری افزود: «به لحاظ الحاق قانون جدید حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تأمین بهترین خوابگاه‌های دانشجویی نیز در دستور کار قرار گرفته است که خوشبختانه منابع مناسبی به این طرح اختصاص داده شده است و امیدواریم هر چه سریع‌تر آنها را به نتیجه برسانیم.»

پیش از این نیز علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در این خصوص به پانا گفت: «یکی‌ از‌ محورهای مصوبات در سفرهای استانی ناظر به تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش به ویژه در حوزه احداث بناهای لازم و ساختمان‌های لازم است. مطابق آماری که از معاونت اجرایی رییس‌جمهوری و وزارت آموزش و پرورش دریافت کردیم، تاکنون در جریان سفرهای استانی، ۲۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای احداث، توسعه و تکمیل فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش مصوب شده است. از این میزان، ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان که بخشی از تکالیف دولت بوده برای اختصاص بودجه، تخصیص یافته است. مصوبات استانی از منابع مختلفی تأمین مالی می‌شوند به عنوان مثال تسهیلات و آورده خود دستگاه‌ها و بخشی هم تأمین منابع بودجه‌ای دولت در این حوزه پیشرو بوده‌ایم.»

به گفته بهادری جهرمی، در قانون بودجه ۱۴۰۱ منابع خوبی به خصوص از محل فروش اموال و املاک مازاد وزارتخانه‌ها برای تأمین منابع نوسازی و بهسازی پیش‌بینی شده است. ‌در حوزه آموزش و پرورش نیز املاک مازاد مناسبی برای این حوزه وجود دارد؛ قریب به ۲ هزار میلیارد تومان هم به طور خاص به منظور جایگزینی کلاس‌های درسی کانکسی در استان‌های اردبیل، سیستان و بلوچستان، مازندران، گلستان، سمنان، ایلام، زنجان، فارس، لرستان، خراسان رضوی و هرمزگان پیش‌بینی شده که این منابع هم تأمین اعتبار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار