با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم؛

‌مراسم افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین «کوچ» در یاسوج برگزار شد 

یاسوج (پانا) - مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین (کوچ عشایر) با حضور ۱۵ استان کشور در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
‌مراسم افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین «کوچ» در یاسوج برگزار شد 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاح این جشنواره که در پارک ولایت یاسوج برگزار شد، بیان کرد: ۹۰ درصد عرصه های استان کهگیلویه و بویراحمد را جنگل تشکیل می‌دهد.

کیومرث حاجی‌زاده گفت: عشایر ما در طول تاریخ نشان دادند در دفاع از ایران پیش‌قدم هستند و در مقابل بیگانگان ایستادند و در مرزهای کشور مقابل متجاوزان ایستادند.

وی افزود: عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد همچون دنا استوار در کنار دیگر قوم ها برابر و برادر هستند.

معاون عمرانی استاندار در ششمین جشواره ملی عشایر گفت: کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ هزار خانوار عشایری با ۷۲ هزار نفر جمعیت عشایری دارد.

وی بیان کرد: باید نمایشگاه دائمی عشایر در استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج ایجاد و راه اندازی شود تا فرهنگ بومی مناطق عشایری شناخته شود.

معاون عمرانی استاندار ضمن تقدیر از همکاری دستگاه های اجرایی این جشنواره، گفت: سنت مهمان‌نواری مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برای همه مسافران و گردشگران طی چند روز برگزاری جشنواره به نمایش گذاشته می شود و ملموس است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی در جنوب کشور است که می توانیم از این فرصت برای معرفی و شناساندن بیشتر مناطق گردشگری و به تصویر کشیدن فرهنگ استان بهره ببریم.

طالبی پور بیان کرد: از شهرداری و اعضای شورای شهر، امور عشایر، دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی و استانداری که همکاری در برگزاری این جشنواره دارند، تشکر می‌کنم.

هدف از برگزاری این جشنواره معرفی آداب و رسوم، سبک زندگی عشایری و آشنا شدن مردم با فرهنگ اقوام و طوایف مختلف عشایر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد است.

گفتنی است، این جشنواره با عنوان کوچ، از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه امسال عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۳ به مدت پنج روز در پارک ولایت یاسوج برگزار می‌شود.

دانش آموز خبرنگار: محمدصادق بهرامی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار