مدیر کل نوسازی مدارس البرز:

شهرستان فردیس به ۳۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی نیاز دارد

کرج (پانا) - مدیر کل نوسازی مدارس استان البرز عنوان کردشهرستان فردیس به ۳۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی نیاز دارد و ۳۰ درصد از مجموع سرانه آموزشی مورد نیاز استان را به خود اختصاص می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
شهرستان فردیس به ۳۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی نیاز دارد

محسن پورگلیان در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان فردیس که در سالن اجتماعات شهید باهنر اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و فردیس برگزارشد افزود: فردیس کمترین سرانه آموزشی را در استان البرز دارد.

وی اظهار کرد : ساخت ۱۰۰ مدرسه در مرحله نخست نهضت مدرسه سازی در سفر هیات دولت برای استان البرز مصوب شده است؛ اگر همه ۱۰۰ مدرسه را در شهرستان فردیس ساخته شود باز هم به میانگین سرانه آموزشی در کشور نمی رسیم.

پورگلیان افزود: واگذاری زمین برای ساخت مدرسه در فردیس باید از مراجع دیگر مانند شهرداری ها پیگیری شود که همکاران در آموزش و پرورش این کار را انجام می دهند.

مدیر کل نوسازی مدارس در ادامه اضافه کرد: در چگونکی واگذاری املاک برای تامین سرانه های عمومی گرفته می شود به دستگاه های مسوول اشاره ای نشده و این شاید نقص در قانون باشد نیاز به اصلاح دارد.

وی با اشاره به اینکه در تامین منابع دو منبع مهم دولتی و مردمی و خیرین وجود دارد، بیان کرد: در منابع دولتی یک تعریف محرومیت هنوز تعریف سنتی و قدیمی است و ما بر اساس شاخص ها، محرومیت را در کشور تعریف می کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان البرز گفت: امسال سهم شهرستان فردیس از اعتبارات محرومیت بخش آموزش و پرورش ۲ میلیارد تومان بود در حالی که کل اعتبار استان البرز ۱۰۸ میلیارد تومان تخصیص داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ۹ پروژه آموزشی در شهرستان فردیس در حال اجرا است که از این تعداد هفت پروژه آموزشی شامل ۹۶ کلاس درس و حدود ۱۷ هزار مترمربع زیربنا، یک استخر و یک ساختمان آموزشی در دانشگاه فرهنگیان است.

خبرنگار؛ سیدنبی بیناپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار