آلودگی شدید هوای اصفهان

شاخص همه ایستگاه‌ها قرمز و بنفش است

اصفهان (پانا) - شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز سه‌شنبه با میانگین ۱۷۱ در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان قرار دارد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آلودگی شدید هوای اصفهان

براساس اعلام سامانه برخط کنترل کیفیت هوا سازمان محیط‌زیست، هوای کلانشهر اصفهان، در ایستگاه‌های پایش فعال در خیابان‌های احمد آباد با شاخص ۱۵۶، استانداری با شاخص ۱۶۸، باهنر با شاخص ۱۶۴، پروین با شاخص ۱۷۷، جِی با شاخص ۱۷۳، رودکی با شاخص ۱۷۲، فرشادی با شاخص ۱۶۲، فیض با شاخص ۱۶۵ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۶۱ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شد.

همچنین شاخص کیفی هوا در ایستگاه بزرگراه خرازی با میانگین ۲۰۷ وضعیت بنفش و بسیار ناسالم را نشان می‌دهد.

۶ ایستگاه پایش در خیابان‌های انقلاب، باغ غدیر، دانشگاه، رهنان، کاوه و میرزا طاهر نیز طی ماه گذشته و در شرایط آلودگی شدید هوای اصفهان قطع بوده است.

بنا به مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه به دلیل فعالیت کانون‌های داخلی گردوغبار استان و نیز نفوذ توده گردوخاک و استمرار آلودگی تا ساعات پایانی روز، ادارات، مهدهای کودک، مراکز ورزشی و آموزشی و دانشگاه‌ها در ۱۶ شهر این استان از جمله کلانشهر اصفهان، خوروبیابانک، اردستان، نائین، ورزنه، خمینی‌شهر، فلاورجان، لنجان، مبارکه، کوهپایه، هرند، جرقویه، شهرضا، برخوار، شاهین‌شهر و نجف آباد تعطیل است.

امروز وضعیت کیفیت هوای شهر صنعتی سگزی با شاخص ۲۳۱ بسیار ناسالم، مبارکه با شاخص ۱۷۶ و شاهین شهر با شاخص ۱۵۳ در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان ثبت شده است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان گردوخاک و غبار صبحگاهی در مناطق شرقی و مرکزی از جمله شهر اصفهان ادامه دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار