رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفری یک روزه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد

یاسوج (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در صدر هیاتی پارلمانی- نظارتی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفری یک روزه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد

محمد باقر قالیباف در فرودگاه یاسوج با بیان اینکه این سفر بیشتر با هدف نظارت مجلس بر طرح‌ها انجام می شود، افزود: با همکاری خوب دولت، نقش نظارتی بر طرح‌ها برای مجلس در آستانه برنامه هفتم مهیا شد.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه زیرساخت‌ها نیاز به توجه زیادی دارد، گفت: در بررسی‌های انجام شده با مشکلات روستا‌های زیر ۲۰ خانوار در مسئله برق، آب و گاز روبرو هستیم که باید رسیدگی‌ها انجام و در برنامه هفتم توسعه این گونه طرح ها و مشکلات دیده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این سفر با نظارت خوب و بررسی دقیق تلاش می شود مشکلات را شناسایی و در تقسیم اعتبارات به این طرح‌ها به ویژه طرح‌های نیمه تمام و زمان بر توجه کنیم.

قالیباف گفت: گروه‌های نظارتی مجلس از قبل به این استان سفر کردند و با همکاری مسئولان استانی مشکلات و موانع و راهکار‌ها برای تسریع در روند طرح‌ها شناسایی شد.

وی در خصوص معضل آفات جنگل‌های بلوط زاگرس نیز گفت: دولت حتما به این امر توجه دارد و موضوعات محیط زیست مورد توجه است و این بحث آفت پروانه سفیدِ بلوط‌خوارِ زاگرس نیز یکی از دغدغه‌های سفر ما است که حتما به آن توجه داریم. واقعیت این است که در دهه‌های گذشته مجموعه پوشش سبز زاگرس ضعیف شده است، همچنین هوای گرم، آتش سوزی‌ها و نبود امکانات اطفای حریق مشکلاتی را برای پوشش سبز گیاهی این منطقه ایجاد کرده است.

قالیباف عنوان کرد: ما در مجموع در نگهداری محیط زیست زاگرس کارنامه قابل قبولی نداریم، همانطور که گفته شد یکی از دغدغه‌های سفر امروز ما رسیدگی به این موضوع و بحث در این خصوص است.

رئیس قوه مقننه در بخش پایانی سخنان خود و در خصوص مطالبات بازنشستگان نیز گفت: در بحث مطالبات، افزایش حقوق در سال قبل مخصوصاً در حوزه تامین اجتماعی مشکلاتی داشتیم.

قالیباف افزود: امسال نیز با تصمیمی که دولت اتخاذ کرد، افزایش حقوق برای افراد در حال خدمت و بازنشستگان داشتیم، البته من نمی‌گویم این موضوع جبران کننده تورم است، اما حتما نسبت به گذشته اقدام قابل توجه و کمکی است تا ما افزایش تورم را کنترل کنیم و تثبیت و کاهش تورم مشکلی جدی است که باید برای آن چاره اندیشی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این سفر نظارتی که نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد و روسای کمیسیون‌های عمران، صنایع و معادن، کشاورزی و انرژی نیز وی را همراهی کردند گفت: با حضور در برخی مناطق استان از تعدادی طرح‌های نیمه تمام و در دست احداث و نیز تعدادی از طرح‌های اشتغالزایی و توانمندسازی زنان بازدید می شود.

وی ادامه داد: جلسه جمع بندی سفر عصر امروز برگزار و برای تسریع در احداث یا اتمام برخی طرح های اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد تصمیم هایی گرفته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار