در اختتامیه جشنواره نوجوان سالم منطقه ۱۳ عنوان شد:

حضور دانش‌آموزان خلاق و کنشگر در کنترل آسیب‌های اجتماعی‌ مورد تقدیر است

تهران (پانا) - در آئین اختتامیه جشنواره نوجوان سالم منطقه ۱۳، در راستای کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به موضوع حضور و فعالیت دانش‌آموزان کنشگر، خلاق و تولیدکننده در ارائه آثار هنری و آموزشی که در سه سطح منزل، مدرسه و محله اجرا می‌شود تاکید شد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموزان خلاق و کنشگر در کنترل آسیب‌های اجتماعی‌ مورد تقدیر است

آئین اختتامیه جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی با حضور نادر برزگر؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳، محمد رحیم؛ معاون اداره مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهر تهران، مریم صبری؛ کارشناس اداره مراقبت مژگان نظری، کارشناس مشاوره و پیشگیری از آسیب‌‌های اجتماعی، جمیله قرائی کارشناس مسئول بهداشت شرق به منظور تقدیر و تشویق برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم و مجریان نمونه طرح یاریگران زندگی در منطقه ۱۳ برگزار شد.

نادر برزگر ضمن تشکر از همکاران مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه ۱۳ در برگزاری اختتامیه جشنواره نوجوان سالم گفت: در طول دوران تحصیل ممکن است برخی اتفاقات و رویدادها برای تعدادی از دانش آموزان با توجه به فعالیتی که در آن شرکت می کنند رخ دهد که با انگیزه ای متفاوت تر از سایر دانش آموزان به تحصیل بپردازند و این فعالیت در آینده آنان موثر باشد.

وی افزود: دانش آموزان در دوران تحصیل با یادگیری مهارت «قدرت تشخیص و قدرت انتخاب» نیازمندند تا برای انتخاب دوست، رشته، شغل، همسر و ... در آینده ای نزدیک در مسیری درست قرار بگیرند چرا که بیشتر مشکلاتی که دانش آموزان در آینده با آن مواجه می شوند ناشی از عدم یادگیری مهارت هایی است که در مدارس کمتر به آن اهمیت داده شده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی با مطرح کردن جایگاه یادگیری مهارت های زندگی در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: موضوع جشنواره نوجوان سالم که پیشگیری از آسیب های اجتماعی است یکی از مهارت هاست. دانش آموز با شرکت در جشنواره ها نشان می دهد به موضوعی که مطرح شده اهمیت داده و با احساس مسئولیت در مورد پیشگیری از آسیب ها فعالیتی را انجام می دهد. تقدیر از این دانش آموزان بااستعداد می‌تواند در آینده این دانش آموزان تاثیر بسزایی داشته باشد.

محمد رحیم ضمن تشکر از حضور دانش آموزان علاقمند و با استعداد برگزیده در جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی و تشکر از زحمات همکاران ساعی منطقه ۱۳ به ویژه همکاران مشاوره و مراقبت، برگزاری جشنواره نوجوان سالم را به عنوان یکی از مصادیق نهضت فرهنگی و پیشگیری در بین فعالیت‌های حوزه مراقبت دربرابر آسیب های اجتماعی دانست و تاکید کرد: اجرای این جشنواره در زمینه های تخصصی، فرهنگی، هنری و اجتماعی از جمله زیر برنامه های مرتبط با سند تحول بنیادین است که هر ساله با حضور دانش آموزان، والدین و همکاران خلاق برگزار می شود.

رحیم، توجه به کلیدواژه خود مراقبتی را، در عصر کنونی ضروری دانست و اذعان کرد: در حال حاضر، در فضایی زندگی می کنیم که تنش های بسیاری در آن جاری است و ممکن است دانش آموزان دچار برخی از این آسیب ها شوند، اما با دانش، معرفت و خصوصاً آگاهی می توانند مراقب خود و اطرافیانشان باشند.

وی در ادامه گفت: در راستای نیل به اهداف تربیتی، آموزش و آموختن یکی از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش است بر این اساس از برنامه های آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه مراقبت، می توان برنامه جشنواره نوجوان سالم را نام برد و با توجه به آن، دانش آموزان بااستعداد می توانند کنشگر، فعال و تولید کننده در زمینه کنترل آسیب های اجتماعی در سطح منزل، مدرسه و محله باشند. این سه میم که لازم است حتما باید به آن توجه شود و بایستی ما با پیوند این سه مورد فعالیتمان را گسترش دهیم.

محمد رحیم در پایان سخنانش گفت: بایستی دنیا را کمی بهتر از آنچه تحویل گرفته ایم ارائه کنیم و این رسالت همه ماست.

مژگان نظری؛ کارشناس مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضمن تشکر از حضور مهمانان در اختتامیه اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته طبق برش منطقه ای، ۵۰ مدرسه مجری طرح یاریگران زندگی بودند که از این تعداد ۱۱ مدرسه فعال و برگزیده، بهترین طرح و پروژه کوچک را ارائه دادند و فعالیت‌های خوبی را به ثمر رساندند.

در این مراسم برنامه های متنوعی از قبیل سرود دانش آموزی یاریگران زندگی، ارائه آثار برتر جشنواره و صحبت مدیر هنرستان سمیه یکی از مجریان موفق طرح یاریگران زندگی اجرا شد، و در پایان مراسم از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم، منتخبین طرح یاریگران زندگی و دانش آموز همیار مشاور برتر منطقه با اهدای لوح تقدیر و جوایز قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار