امیرعبداللهیان:

نشست سه جانبه ایران، آذربایجان و ترکیه برگزار خواهد شد

«الهام علی‌اف» به ایران می‌آید

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان از برگزاری نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه در تهران خیر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست سه جانبه ایران، آذربایجان و ترکیه برگزار خواهد شد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در نشست خبری مشترک با جیحون بایراموف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، گفت: آمادگی رئیس جمهور آذربایجان برای سفر به تهران را دریافت کردیم و درباره سفر رسمی رئیس جمهور آذربایجان در ادامه نشست امروز پیشنهادات را بررسی خواهیم کرد و از همین جا به الهام علی اف برای سفر به ایران خوشامد می‌گویم.

وی با بیان اینکه انرژی و ترانزیت دو موضوع مهم در همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان است، افزود: وزیر نیروی ایران در سفری که در هفته جاری به آذربایجان خواهند داشت در خصوص بهره‌برداری از سد خدا‌آفرین اقدام خواهند کرد، گفت‌‌و‌گوهای مهمی در این رابطه بین روسای جمهور دو کشور انجام شد با توجه به فصل گرما باید این دو پروژه به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: تبادل برق بین دو کشور در فصول پر مصرف مورد توافق بین دو کشور قرار گرفته است که در جریان سفر وزیر نیرو نهایی خواهد شد.

وزیر امورخارجه کشورمان اظهار کرد: در مورد مسائل زیست محیطی رود ارس گفت‌وگو داشتیم یکی از نگرانی های استان های مرزی آلودگی های زیست محیطی رود ارس است ریشه‌های این آلودگی در ایران و جمهوری آذربایجان شناسایی شده است.

امیر‌عبداللهیان گفت: اجلاس 3+3 بین کارشناسان ارشد و در گام بعدی بین وزرای خارجه آذربایجان، ارمنستان، ایران، روسیه، ترکیه و گرجستان برگزار خواهد شد.

وزیر امورخارجه کشورمان با تاکید بر اینکه از مرحله سو تفاهمات عبور کردیم، گفت: در ماه های گذشته شاهد جهش در حجم تجارت بین دو کشور بودیم امیدواریم بخش‌های دولتی و خصوصی نسبت به افزایش حجم تجارت اقدام کنند.

وی تاکید کرد: توافق کردیم که مردم ایران و آذربایجان به طور ملموس از تفاهمات و توافقات و رفت و آمدهای مقامات دو کشور احساس پیشرفت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار