تا شقایق هست زندگی باید کرد

گلوگاه (پانا) - مشکلات برای او خودنمایی می‌کند، خرماپزان تابستان است و این تابستان نوید از گرمایی بی‌سابقه می‌دهد. شرایط خانواده اجازه نداده بود که تاکنون به فکر خرید کولر باشند. گرمای هوا زخم بسترش را تشدید کرده‌، نبود کولر حالا قوز بالا قوز برای او و خانواده شده است.

کد مطلب: ۱۲۹۱۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تا شقایق هست زندگی باید کرد

فرزند جوان خانواده چند وقتی است بر اثر حادثه‌ای که برایش اتفاق افتاده، دچار ضایعه نخاعی شده است. او اکنون از ناحیه کمر به پایین فلج است. زندگی انگار آن روی ناخوش خود را به او نشان داده؛ او حالا کمی زمین گیر شده و مهمان رختخواب خانه است. همین مشکلات ناخوانده او سبب شده به زخم بستر مبتلا شود. آه که حالا باید برای مبارزه‌ای آماده باشد، مبارزه با ناامیدی، شکست و تسلیم شدن.

مشکلات اما همچنان برای او خودنمایی می‌کند، خرماپزان تابستان است و این تابستان نوید از گرمایی بی‌سابقه می‌دهد. شرایط خانواده اجازه نداده بود که تاکنون به فکر خرید کولر باشند. گرمای هوا زخم بسترش را تشدید کرده، نبود کولر حالا قوز بالا قوز برای او و خانواده شده است.

قاصدک‌ها خبر از او می‌آورند. برای مردمانی که در عالم همتا ندارند. همانانی که پیشگام‌تر از کسانی هستند که باید پیشگام و گوش به زنگ باشند. همین مسأله سبب می‌شود شهروندان برای حل این مشکل آستین بالا بزنند.

یکی از اعضای گروهی که کار خیر و کمک‌رسانی به محرومان را انجام می‌دهند، به پانا گفت: «مدتی است با این خانواده آشنایی دارند. آن‌ها از خانواده‌های ویژه‌ای هستند که حالا به خاطر وجود یک پسر معلول نیازمند توجه بیشتر هستند.»

وی بیان کرد: «پس از آن که از نیاز این خانواده به کولر آگاه شدیم خرید یک دستگاه کولر گازی توسط گروه و خیران در دستور کار ما قرار گرفت؛ قرار بر این شد تا مبلغ ۸ میلیون تومان پرداخت شود و با هماهنگی‌های صورت گرفته با کمیته امداد مابقی این مبلغ توسط آنان تأمین شود.»

این فرد عنوان کرد: «قرار شد با تأمین هزینه کامل، این یک دستگاه کولر ظرف کوتاه‌ترین‌ زمان به دست این خانواده برسد.»

وی بیان کرد: «ما این کار را بر عهده گرفتیم و با مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی که از قبل در حساب گروه داشتیم کار را آغاز کردیم؛ از روز دوشنبه با اطلاع رسانی در فضای مجازی کار شروع شد و ما تنها تا چهارشنبه وقت داشتیم این مبلغ را فراهم کنیم، زیرا قرار بود لیست درخواستی کولر تا آخر هفته به استان ارسال شود.»

زمان برای جمع‌آوری این مبلغ به سرعت سپری می‌شد؛ تا روز چهارشنبه مبلغ ۴ میلیون تومان جمع شد، اما هنوز نیمی از این مبلغ باقی مانده بود. اعضای گروه دل توی دلشان نبود. آن‌ها با کمیته امداد صحبت کردند تا روز شنبه به آن‌ها مهلت دهند و کمیته نیز موافقت کرد. هر بار که زیر خنکی کولر در خانه می‌نشستند یاد آن جوان لحظه‌ای از خاطرشان بیرون نمی‌رفت. اما کار برای خدا که رد خور ندارد، طوری دست‌هایت را می‌گیرد که هیچ زمانی راه را گم نکنی.

در مدت زمان کمی مبلغ واریزی‌ها سرعت می‌گیرد و تا شب چهارشنبه ۱۰‌ میلیون تومان پول جمع می‌شود. حتی بیشتر از آن چیزی که انتظارش را داشتند. روز شنبه مبلغ ٨ میلیون تومان به حساب کمیته امداد برای خرید یک دستگاه کولر ۱۸ هزار واریز شد. حالا با پولی که کمیته به این مبلغ اضافه می‌کند این کولر می‌تواند به‌زودی به دست این خانواده برسد.

این عضو گروه خدمت‌رسان به محرومان در ادامه گفت: «با کمک مردم و خیران این مبلغ در وقت تعیین شده جمع‌آوری شد، میزان کمک‌ها متغیر بود و ما از نفری ۱۵هزار تومان یا مبلغ ۲ میلیون تومان نیز واریزی داشتیم‌.»

وی بیان کرد: «گروه ما در طول مدت فعالیت خود اقداماتی را انجام داده است که می‌توان به تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند، تهیه لوازم التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند و‌ خرید کیف، کفش و پوشاک اشاره کرد. مهمترین پروژه سال گذشته نیز، ساخت آشپزخانه برای یک خانواده نیازمند بود که همگی این اقدامات با کمک مردم و خیران صورت گرفت و‌ تداوم خواهد داشت.»

حالا باد به پرچم کشتی این خانواده نیز می‌وزد. زندگی هست. مهربانی هست. حالا حالاها کار دارد ناامیدی خانه ما را ویران کند. شاید این خانه کمی آسیب دیده باشد، اما ستون‌هایش محکم و استوار است. به امید آن که روزی دل همه مردمان این سرزمین شاد باشد و ذره‌ای محرومیت بر چهره هیچ شهر و منطقه‌ای نباشد.

خبرنگار: اویس خادم‌لو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار