مشاور مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

جوانان طلایه‌داران گام دوم انقلاب هستند

کرج (پانا) - مشاور جوان مدیرکل آموزش پرورش استان البرز عنوان کرد جوانان طلایه‌داران گام دوم انقلاب هستند مطمئنا نسل آینده را جوانان اداره خواهند کرد و به توانمندی‌های آن‌ها نیاز است و باید حمایت شوند.

کد مطلب: ۱۲۹۰۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
جوانان طلایه‌داران گام دوم انقلاب هستند

امیر الهویی نظری، دبیر شیمی ناحیه یک کرج، متولد 1375 است که سال 93 وارد دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی شد. دارای کارشناسی ارشد شیمی فیزیک است و امسال برای مدرک دکترا اقدام خواهم کرد. در جامعه دانشجویان دانشگاه فعالیت‌های مستمر داشته است. تشکیل جلسات هم اندیشی با افراد سیاسی_اجتماعی کشور و فعالیت‌های فرهنگی از جمله کارهای او به شمار می‌رود. در حال حاضر هم معاون یک مرکز نیکوکاری است که فعالیت این مرکز حول محور کمک به دانش آموزان نیازمند است تا دغدغه‌ای در رابطه با آموزش نداشته باشند.

وی در گفت‌وگو با پانا در خصوص دیدگاه خود نسبت به انتخاب مدیر‌کل بیان کرد: «ابتدا باید از اعتماد مدیر کل آموزش و پرورش استان تشکر کنم، طبق بیانات مقام معظم رهبری در سال ۹۷ و در بیانیه گام دوم که گفتند طلایه داران گام دوم انقلاب جوانان هستند، به نظر من اصلی ترین دلیل انتخاب من طبق سخن مقام معظم رهبری همین موضوع بود، مدیر کل هم از این دستور پیروی کردند و می‌خواستند فرد جوانی را از نظر سنی و تفکرات نو انتخاب کنند. ما هم با کمک جوانانی که در استان داریم و ارتباط با دانشجو معلمان خوش فکر در دانشگاه فرهنگیان امیدواریم بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و امیدوارم بتوانم جواب اعتماد مدیر کل را بدهم.»

الهویی با اشاره به جوان گرایی و استفاده از جوانان برای اداره امورات گفت: «در طول یک هفته اخیر اولین کار ما ارتباط با همکارانی بود که حداقل سابقه زیر پنج سال دارند چه افرادی که در دانشگاه فرهنگیان مشغولند و چه آنهایی که ماده ۲۸ آزمون استخدامی هستند. این ارتباط برای شنیدن دغدغه هایشان بود، اکثر همکاران آشنا بودند اما در کل برقراری ارتباط با همه دوستان کار دشواری است، ولی سعی کردیم با جوانان ارتباط بگیریم. بنابر صحبت های انجام شده با رئیس روابط عمومی اداره کل در حال برقراری ارتباط با مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان (مسئول تبیین مواضع) هم هستیم. البته با اعضا و تشکل این دانشگاه هم ارتباط خواهیم گرفت.»

مشاور جوان مدیرکل افزود: «مطمئنا نسل آینده جامعه را جوانان اداره خواهند کرد و ما هم به توانمندی های آنها نیازمندیم و جوانان بسیار توانمندی در استان داریم. قرار است با روابط عمومی اداره برای شناسایی جوانان کاربلد یک بانک اطلاعاتی تشکیل دهیم تا بتوانیم به خوبی از توانایی هایشان بهره ببریم. چون بدون شک این جایگاه همیشه برای ما نخواهد بود و هیچگاه به صندلی دل نبسته‌ایم و همچنان امیدوار به بازگشت به مدارس و تدریس هستیم.»

وی در ادامه تصریح کرد: «باید جوانان دیگری هم مانند ما که در کنار دیگران آموزش دیدیم، بیایند و یاد بگیرند تا اول از همه آینده استان تضمین شود و سپس کشور. ما هم به رشد دوستان و همکاران خود کمک کنیم.»

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان، ضمن اشاره به برنامه های خود بیان کرد: «طبق فرمایشات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم ما هم برای جوانان برنامه ریزی کردیم که این برنامه ها به این شرح است. انتخاب نماینده برای هر ناحیه و منطقه برای کمک به امورات کاری، برقراری ارتباط با دانشگاه فرهنگیان و دیدار با نو معلمانی که به تازگی می‌خواهند وارد این عرصه شوند، برگزاری همایش امر به معروف و نهی از منکر با توجه به شرایط اجتماعی مدارس، ارتباط معلمان جوان با دانش آموزان را بهبود ببخشیم تا روند بهتری در جامعه داشته باشیم، هماهنگی با اداره ورزش و جوانان و مشاور جوان استاندار برای برگزاری همایش برای جوانان و معلمان استان، همکاری با معاونت های اداره آموزش و پرورش استان و در نظر گرفتن دغدغه های اقتصادی و اجتماعی همکاران، برطرف سازی دغدغه مکان و مسافت دانشجو معلمان و حل مشکلات همکاران ، فراهم سازی پژوهش همکاران، جوانی جمعیت و ازدواج معلمان، سرمایه گذاری روی خبرگزاری پانا، از جمله این اهداف خواهد بود.»

الهویی اضافه کرد: «طبق فرمایشات رهبر کبیر انقلاب علم و پژوهش بسیار مهم است، آموزش و پرورش هم یک دانشگاه است و پژوهش می تواند در عرصه آموزش به ما کمک کند که در این راستا ابتدا با واحد حقوقی هماهنگ کرده‌ایم معلمانی که تعهد دارند برای مدرک دکترا درس بخوانند و به راحتی پژوهش کنند. یک ساعت مشخص و مکانی را برایشان در نظر خواهیم گرفت که بدون دغدغه و برآورد مالی بتوانند کارهای پژوهشی شان را انجام دهند، این کار بدون شک به رشد آموزش و پرورش و خصوصا رشد دانش آموزان در مدارس کمک می کند. همچنین قرار بر این است که با بانک ها در ارتباط باشیم و برای همکاران جوانی که به تازگی ازدواج می کنند یا زوج فرهنگی هستند امکانات رفاهی خوبی را ارائه دهیم و به همکارانی که فرزند جدیدی به دنیا می‌آورند امکانات رفاهی و تسهیلات بدهیم تا دغدغه دیگری نداشته باشند و برای تربیت فرزندان این استان وقت بگذارند.»

الهویی در پایان با ذکر توصیه‌ای، خطاب به جوانان تاکید کرد: «می‌خواهم بدون حاشیه بگویم، ما از روزی که دانشجو شدیم به سراغ فعالیت ها رفتیم. پدر من همیشه توصیه می‌کرد که پله پله بالا رفتن و توکل بر خدا نتیجه خواهد داد. مطمئنا اگر تلاش کنید به جایی خواهید رسید. ما تلاش کردیم به دانشگاه رفتیم و تفکرمان را فقط به درس خواندن محدود نکردیم و کارهای اجتماعی و فرهنگی که جزو وظایفمان بود را انجام دادیم تا به اینجا رسیدیم. در حال حاضر هم خدمتگزاران همکاران و جوانان این شهر هستیم.»

وی تاکید کرد: «تنها توصیه ای که به دانش آموزانم، جوانان و دوستان دارم توکل کردن بر خدا است و اینکه ناامید نباشند. بدون شک ما هم دست جوانان این‌چنینی را خواهیم گرفت، جامعه مهمتر است و وظیفه ما ساختن شهر خوب سپس استان و در آخر کشوری خوب است. در آخر باید از مدیر و همکاران خوبم در اداره تشکر کنم و از همکاران جدیدمان در آموزش و پرورش و ادارات استان تقاضای کمک دارم بدون شک اگر کنار هم باشیم ایده های خوبی خواهیم داشت و آنها را به اجرا می گذاریم.»

دانش آموز خبرنگار: مهشید عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار