با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور:

فاز دوم بیمارستان قلب و عروق آباده افتتاح شد

آباده (پانا) - وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه خود به شهرستان آباده بخش‌های آنژیوگرافی، آی‌سی‌یو، جراحی و بستری مرکز قلب بیمارستان قلب این شهرستان را افتتاح کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
فاز دوم بیمارستان قلب و عروق آباده افتتاح شد

مرکز قلب و عروق آباده ساخت آن در سال ۸۸ آغاز و در سال ۹۶ به بهره برداری رسید. رئیس شبکه بهداشت و درمان و آموزش آباده درگفت‌وگو با پانا گفت: این مرکز شامل درمانگاه قلب، اتاق عمل، اکوگرافی اورژانس ccu ،icu, شصت وپنج تخت بستری و بخش داخلی قلب است که با راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی کامل شده است.

کامران مهدوی همچنین گفت: ۵۹ میلیارد تومان هزینه ساخت و راه‌اندازی این بیمارستان شده است.

فرخی رئیس شورای خیرین سلامت آباده نیز دراین گفت‌وگو اظهار کرد: خیرین سلامت شهرستان آباده بیست و یک میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان کمک کرده‌اند.

بیمارستان قلب آباده با مساحت ٣هزار و ۶۴٠ مترمربع در سه طبقه ساخته شده است و با بهره برداری از دستگاه آنژیو تمام جراحی‌های قلب در این بیمارستان انجام می شود.

بهرام عین اللهی در ادامه سفر به شهرستان آباده پس از حضور در گلزار شهدای ایزدخواست، از مراکز خدمات جامع سلامت شهرهای ایزدخواست و سورمق نیز بازدید کرد.

میثم خداداد فرماندار آباده نیز مطالبات مردم آباده در حوزه درمان را برشمرد و گفت: تکمیل کادر درمان مرکز جامع سلامت ایزدخواست، ایجاد بیمارستان روانپزشکی شمال فارس، تسریع در اورژانس روستای محمدآباد ،تخصیص ساخت چهار واحد پانسیون پزشکی ایزدخواست، تخصیص اعتبار خرید دو دستگاه آمبولانس، ارتقاء دانشکده پرستاری آباده به دانشگاه پزشکی شمال فارس، جذب دانشجو در رشته‌های تکنولوژی اتاق عمل، بهداشت روانی، بهداشت عمومی و مهندسی پزشکی و تکمیل کادر درمان بخش قلب و عروق شامل فوق تخصص جراحی قلب و عروق شامل فوق تخصص جراحی قلب، فوق تخصص بیهوشی قلب، وآنژیوپلاسی از مطالبات مردم آباده در حوزه درمان است.

رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات ،خرمبید و سرچهان در گفتگو با پانا گفت: پیگیرمطالبات مردم شهرستان درحوزه بهداشت و درمان هستیم به خصوص ارتقا دانشکده پرستاری و دیگر موارد و تا تامین نیروهای متخصص جراح قلب و بیهوشی، دو روز در هفته عمل آنژیو در مرکز قلب آباده انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار