با هدف نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت مطرح شد:

اردوهای موزه دفاع‌مقدس، در تربیت دانش‌آموزان، پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

تهران (پانا) - رئیس اداره فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، اردوهای موزه دفاع‌مقدس را در تربیت اسلامی دانش‌آموزان، پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مؤثر دانست و در چهارچوب برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان و با هدف نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت، از بازدید ۵ هزار دانش‌آموز از باغ موزه دفاع مقدس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای موزه دفاع‌مقدس، در تربیت دانش‌آموزان، پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

محمود عباس‌زاده، رئیس اداره فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه نسل جدید باید با تاریخ ایران اسلامى و مجاهدت هاى پدران و آبا و اجداد خود آشنا باشد، در گفت وگو با پانا گفت: «اوقات فراغت شاید به معنای فراغت از تحصیل معنا پیدا کند، اما فراغت از تربیت نیست و اردوهای موزه دفاع مقدس در تربیت اسلامی دانش آموزان، پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی مؤثر خواهد بود. امروزه کشورهای سلطه گر، سرمایه های فرهنگی کشورها را غارت می کنند. پس باید سرمایه های فرهنگی را به نسل های آینده منتقل کنیم‌.»

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه جنگ نرم و مقابله با نظام سلطه، گفت: «براساس فرمایشات ایشان، جوانان، سربازان مقابله با جنگ نرم هستند و ضرورت دارد دستاورد های دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک نقطه عطف و سرمایه فرهنگی در جمهوری اسلامی، به نسل آینده منتقل شود. دوران دفاع مقدس، مقطع ارزنده و برجسته تاریخ این سرزمین است و انتقال این سرمایه عظیم فرهنگی به نسل جدید بایستی دغدغه فعالیت های فرهنگی آموزش و پرورش باشد.»

عباس زاده با اشاره به اینکه اردوی موزه دفاع مقدس صرفا برای پر کردن اوقات فراغت نیست‌، بلکه به دنبال هدفی والاتر یعنی ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت است، افزود: «هدف از برگزاری این اردوها، آشنایی دانش آموزان با دلاوری های شیرمردان ایران زمین در هشت سال دفاع مقدس، غنی سازی اوقات فراغت با برنامه های فرهنگی، آشنایی با ادوات جنگی، زیارت قبور مطهر شهدای گمنام است. در این راستا، به منظور تحقق این اهداف، در طول سال تحصیلی، برگزاری اردوهای راهیان نور و باغ موزه دفاع مقدس برنامه ریزی شده است.»

وی با تأکید بر اینکه باید روحیه مقاومت برای مردم ایران و آزادی‌ خواهان جهان استمرار داشته باشد، اظهار کرد: «موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، هم عواطف و احساسات را بر می ‌‎انگیزد و هم بر معرفت و دانش انسان می‎‌افزاید. کسانی که در دفاع مقدس حضور داشتند، وقتی از موزه بازدید می‌کنند خیلی از خاطراتشان زنده می‌شوند و کسانی که در جنگ نبودند می‌‎بینند که چه مجاهدت‌ هایی صورت گرفته است تا امنیت امروز به دست آید. از این رو برنامه ریزی برای این اردوها در راستای نهادینه کردن آرمان های انقلاب در روح و جان نسل جوان، یک ضرورت مهم است.»

رئیس اداره فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان با تأکید بر اینکه ارائه موفقیت‌ها، آثار هنری، علمی، نظامی، پیشرفت‌ های دفاع مقدس برای هر کشوری از ابزارهای حفظ تاریخ محسوب می‌شود، اذعان کرد: «در حقیقت ارائه موفقیت‌ ها، به نوعی شناسنامه و عزت و آبرو برای کشور محسوب می‌شود که باید حفظ شود. بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به دلیل ظرفیتی که دارند، رموز پیروزی، مقاومت، صبر، ایثار و فداکاری را در میان جوانان یادآوری و بیدار نگه می‌دارند. به همین منظور، در تابستان امسال، اردوی بازدید ۵ هزار دانش آموز و ۵۰۰ فرمانده واحد بسیج دانش آموزی مناطق را از باغ موزه دفاع مقدس برنامه ریزی کرده ایم‌.»

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار