انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین آموزش و پرورش و شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان

کرمان (پانا) - در راستای کارایی موثر در بهینه‌سازی مصرف انرژی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل آموزش و پرورش و شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان منعقد شد.

کد مطلب: ۱۲۹۰۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین آموزش و پرورش و شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حدود 45 درصد از حامل‌های انرژی در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود، گفت: ضرورت دارد اقدامات فرهنگی موثری در سطح وسیعی از جامعه، خانواده و مدرسه صورت گیرد تا به تدریج استفاده بهینه از انرژی در جامعه نهادینه شود.

رضا رضایی گفت: همکاری لازم در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی و تقویت همکاری ها و توانمندی های شرکت توزیع نیروی برق شمال استان و آموزش و پرورش استان در زمینه استفاده بهینه از منابع آب و انرژی از طریق استفاده موثر از منابع و امکانات موجود و گسترش ظرفیت همکاری های بین دستگاهی، موضوع این تفاهم نامه است.

وی افزود: ایجاد نگرش و تغییرات رفتاری مثبت پایدار در دانش آموزان، مربیان و والدین در ارتباط با حفاظت از منابع آب و انرژی، تامین و ارتقای سطح آگاهی های مدیریت مصرف و تمهیدات لازم برای ایجاد زیرساخت ها در سطح مدارس، ارائه آموزش های تاثیرگذار ویژه دانش آموزان، اولیا، معلمان و دیگر کارکنان، بهینه سازی مصرف آب و انرژی در راستای کاهش هزینه های جاری مدارس و معرفی و ترویج انرژی های پاک و استفاده از آن ها به جای سوخت های فسیلی از اهداف کلی این تفاهم نامه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: دانش آموزان دوره های تحصیلی پیش دبستانی، دبستان و متوسطه در حوزه شمال استان در شهرستان های کرمان، رفسنجان، زرند، شهر بابک، راور، انار و کوهبنان جامعه هدف ما در راستای تحقق این تفاهم نامه هستند.

رضایی خاطرنشان کرد: انتظار داریم پس از انعقاد این تفاهم نامه، شاهد افزایش سطح آگاهی در خصوص آب و انرژی و تغییرات رفتاری مشارکت جویانه بین دانش آموزان، افزایش مشارکت در بهره وری انرژی و ترویج فرهنگ بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از ظرفیت فکری و پویایی دانش آموزان و خلق آثار علمی، هنری و فرهنگی در این زمینه باشیم.

بر پایه این گزارش، این تفاهم نامه با حضور رضا رضایی مدیرکل، عباس ارجمند مشاور اجرایی مدیرکل، اصغر پارسا معاون آموزش متوسطه، طاهره زحمتکش سرپرست معاونت آموزش ابتدایی و مهران باهری رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمد سلیمانی مدیرعامل، حمید علیزاده مدیر مصرف و امیر جهانشاهی مدیر روابط عمومی نیروی برق شمال استان کرمان منعقد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار