تجلینیا: مرکز تربیت، کلاس درس است
معلم سه نقش پرورشی، هدایت تحصیلی و پیشگیری از آسیبها را جدی بگیرد/ مدرسهمحوری فراهم کردن زمینه انتقال قدرت و توان تصمیمگیری به سطح مدرسه است
تهران (پانا) - سرپرست اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر مدرسهمحوری، مکان و مرکز تربیت را کلاس درس دانست.
امیر تجلینیا در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی اداراتکل آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است، با تاکید بر اینکه باید به ساحتهای مختلف تربیت توجه ویژه داشت، اظهار کرد: ما بر مدرسه و مدرسهمحوری تاکید داریم و مکان تربیت، کلاس درس است.
وی افزود: مدرسهمحوری فراهم کردن زمینه انتقال قدرت و توان تصمیمگیری به سطح مدرسه است. در مدرسه بیشترین تصمیم گیرنده اولیا، مدیر و معاونان مدرسه هستند.
تجلینیا تاکید کرد: در آموزش و پرورش باید به سمت مدرسهمحوری و توانمندسازی عوامل مدرسه برای ارائه برنامه درسی برویم.
سرپرست اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا زمانی که معلم سه نقش پرورشی، شان هدایت تحصیلی و استعدادسنجی و شان پیشگیری از آسیبها را جدی نگیرد، موفق نمیشویم.
وی اظهار کرد: بعد از کرونا وارد شرایطی شدیم که ضروری است مراکز مشاوره فعال شوند.
تجلی نیا در ادامه نکاتی را پیرامون هدایت تحصیلی دانشآموزان عنوان کرد و گفت: فعالیت هستههای مشاوره باید مشخص باشد. همچنین موضوع عدم توازن در رشتههای تحصیلی باید بررسی شود.
سرپرست اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش طرح نماد را گام خوبی دانست که باید تقویت شود. وی ادامه داد: این طرح نیاز به آسیبشناسی دارد. البته پوشش این طرح نیز باید مورد توجه باشد.
تجلی نیا افزود: بازماندگی از تحصیل بر آسیبهای اجتماعی موثر است؛ لذا ضروری است تکالیف آموزش و پرورش در این باره مشخص شود و پیرامون آن اقدام کنیم.
ارسال دیدگاه