مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی:

مجلس دانش‌آموزی محل تمرین زندگی است

مشهد (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی گفت مجلس دانش‌آموزی محل  تمرین زندگی است. در اینجا معنی و مفهوم مسئولیت‌پذیری، شکست، پیروزی، صبر، کار گروهی  و خیلی از مفاهیم مورد نیاز زندگی را تمرین می‌کنید و می‌آموزید.

کد مطلب: ۱۲۹۰۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی محل تمرین زندگی است

حجت رضازاده در نشست افتتاحیه مجلس دانش آموزی پسران استان گفت: در سند تحول بنیادین و بیانه گام دوم انقلاب اسلامی به جوانگرایی و دانش آموز محوری توجه ویژه ای می‌کند، ما باید بتوانیم با ایجاد زمینه و بستر های اجتماعی، دانش آموزانی فعال تر و پویاتر داشته باشیم. شما باید نقش خودتان را مهم بدانید و در این جایگاه مهم ایفای نقش جدی داشته باشید.

وی در تشریح ویژگی های یک نماینده خوب جامعه دانش آموزان گفت: شما به عنوان نمایندگان مجلس دانش آموزی شایستگی فکری داشته باشید، باورهایتان را دسته بندی و اولویت بندی کنید و به کار ببندید.

رضازاده ادامه داد: مطالبه گری داشته باشید و تخریب نکنید. هر مشکلی را از کانال قانونی خودش پیش ببرید. همچنین باید بعد از مطالبه گری راهکار داشته باشید.

وی گفت: باید برجستگی و شایستگی اخلاقی هم داشته باشید، رفتار و نوع برخورد شما در جامعه تاثیر دارد.

وی ادامه داد: سومین ویژگی نمایندگان دانش آموز، صلاحیت رفتاری است. باید احساس عزت نفس داشته باشید، احساس شایستگی و ارزشمندی بر اساس توانمندی هایتان داشته باشید.

رضازاده افزود: باید عصاره این ویژگی ها با معنویت همراه باشد تا یک جوان شیعه انقلابی شوید.

وی داشتن هویت ملی و دینی را یکی از محورهای مهم برای نوجوانان دانست و گفت: برای این مهم باید خودآگاهی داشته باشید و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید، اگر بخواهید از استعدادهایتان استفاده کنید و آنها را رشد دهید باید وارد میدان شوید و تمرین کنید.

مدیر سازمان دانش آموزی خراسان رضوی اظهار کرد: مجلس دانش آموزی محل تمرین زندگی است و معنی شکست، پیروزی، صبر، کار گروهی و خیلی از مفاهیم مورد نیاز زندگی را در اینجا تمرین می کنید و می آموزید. دانش آموزانی که در تشکیلات و کار گروهی موفق بودند در آینده زندگی هم مهارت های مورد نیاز را به یاد دارند و دچار آسیب های اجتماعی نمی شوند.

وی گفت: فعال سازی شوراهای مدارس از رسالت های مجلس دانش آموزی است و ما این مهم را از شما مطالبه می کنیم. همه ما یک تیم هستیم و به کمک هم می توانیم کارهای مهم و بزرگ را پیش ببریم و گام های مهمی رو به جلو برداریم. شما می توانید جریان سازی کنید و برای آن باید از مدرسه شروع کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار