معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان:

کرونا پایان نیافته، بلکه مهار و کنترل شده است

تزریق دز یادآور واکسن کرونا تا شهریورماه ضرورت دارد

کرمان (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در جلسه ستاد کرونا با تاکید بر اینکه کرونا به هیچ وجه پایان نیافته اظهار کرد به هیچ وجه پایان کرونا اعلام نشده و کرونا هنوز ادامه دارد، اما با اقدامات خوب صورت گرفته این ویروس در کشور مهار و کنترل شده است و انتظار می‌رود مردم تا شهریور ماه دز یادآور واکسن را تزریق کنند.

کد مطلب: ۱۲۹۰۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کرونا پایان نیافته، بلکه مهار و کنترل شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این جلسه با هشدار نسبت به عادی انگاری در جامعه نسبت به مسئله کرونا افزود: اگر قرار است کرونا مهار و کنترل شود باید کمیته هایی که قبلا در دوران کرونا فعال بودند مجدد فعالیت خود را آغاز کنند و آرایشی که قبلا در مقابله با کرونا داشتیم همواره حفظ شود و کمیته ها طبق روال قبل کار تخصصی خود را انجام دهند.

جلالی در ادامه اظهار کرد: طبق گزارشات دانشگاه علوم پزشکی، بیشتر آمار جدید مبتلایان به کرونا در ورود پروازهای خارجی اعلام شده است، بنابراین باید روند گرفتن تست‌های کرونا و ارائه کارت واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی قبل از ورود به کشور به جدیت پایدار بماند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به نزدیکی به ایام اربعین حسینی و پیاده روی این ایام، باید در این حوزه اطلاع رسانی و یک حرکت رسانه ای قوی انجام شود و از الان به فکر واکسیناسیون دز یادآور باشیم.

جلالی بحث مدیریت روانی جامعه را مهم دانست و افزود: سامانه «ایران من» همچنان فعالیت خود را آغاز کند و دانشگاه علوم پزشکی گزارشات علمی به مردم ارائه دهد، چرا که به لحاظ روانی جامعه باید مدیریت شود و عادی انگاری با جدیت کنترل شود.

استفاده از ماسک در مکان‌های بسته باید ادامه دار باشد

بر اساس این گزارش، علی بیگ زاده، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز در این جلسه عنوان کرد: به دلیل ورود به فصل تابستان و گرمای زیاد و روشن شدن کولرها، احتمال انتشار بیشتر ویروس وجود دارد، بنابراین استفاده از ماسک در مکان‌های بسته به خصوص در محیط دستگاه‌های اجرایی باید ادامه دار باشد.

تعداد مبتلایان با شیب ملایم در حال افزایش است

مهدی احمدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در در این جلسه گفت: سیر کرونا بعد از پوشش مناسب واکسن، نزولی شده است و در حال حاضر فقط 44 نفر مبتلا (قطعی و مشکوک) در بیمارستان افضلی پور بستری هستند که ابتلای 13 نفر آنها قطعی است که دو نفر آنها در بخش ICU بستری هستند.

احمدی نژاد از فوت سه نفر در هفته گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در استان خبر داد و عنوان کرد: در دو هفته قبل یک نفر و در سه هفته قبل اصلا مورد فوتی به دلیل ابتلا به کووید 19 در استان کرمان نداشتیم، گفتنی است که از 23 نفر مبتلای قطعی در هفته گذشته 6 مورد در سیرجان، در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دو نفر، در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یک نفر بوده است.

احمدی نژاد گفت: تعداد مبتلایان با شیب ملایم در حال افزایش است، اما این موضوع جای نگرانی ندارد و با همکاری آحاد مردم قابل کنترل است.

طبق اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکنون حدود 91 درصد دز اول، 80 درصد دز دوم و 53 درصد افراد بالای 12 سال استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار