کارشناس پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد تأکید کرد:

‌نقش مهم مربیان پرورشی در ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد

ملارد (پانا) - کارشناس پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی بر لزوم آموزش مربیان پرورشی در مورد جلوگیری از گرایش دانش‌آموزان به مواد مخدر گفت مربیان پرورشی در مدارس نقش بسیار مهمی در پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان دارند.

کد مطلب: ۱۲۹۰۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
‌نقش مهم مربیان پرورشی در ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد

اکرم شهریاری، کارشناس پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد در مورد ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای معاونین و مربیان پرورشی گفت: معاونین پرورشی نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در مدارس دارند، بنابراین لازم است برنامه‌های توانمندسازی و آموزشی برای این گروه بصورت ویژه اجرا شود.

وی در ادامه به تاریخچه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: در تاریخ ۱۷ تا ۲۶ ژوئن سال ۱۹۸۷ اجلاس بین‌المللی مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در شهر وین تشکیل شد و کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس سندی به نام C.M.O را تصویب کردند که خط‌مشی همه‌جانبه اقدامات لازم جهت کنترل مواد مخدر را از سوی کشورهای شرکت‌کننده مشخص می‌کرد و این کشورها را متعهد کرد تا فعالیت‌های بین‌المللی در زمینه مبارزه با قاچاق موادمخدر را به‌طورجدی، انجام دهند.

شهریاری افزود: هدف از اجرای برنامه‌های آموزشی در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر، اطلاع‌رسانی برای کنترل و کاهش آسیب اعتیاد و اجتماعی بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها است.

جلسه آموزشی با موضوع علل گرایش نوجوانان به اعتیاد در سالن اجتماعات شهید طحانی آموزش و پرورش ملارد با تدریس زهرا طیبی رامین برگزار شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار