در پی بیست‌و‌چهارمین سفر استانی رییس جمهور به چهارمحال‌و‌بختیاری محقق شد

اختصاص 215 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری

تهران (پانا) - طی سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری  ۲۱۵ میلیارد تومان برای توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان و حذف ۴۰ مدرسه کانکسی اختصاص یافت.

کد مطلب: ۱۲۸۹۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 215 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری

این اعتبارات در قالب پنج سرفصل از جمله حذف ۴۰مدرسه کانکسی با همکاری بنیاد برکت، تکمیل استخر شهدای دانش‌آموز مجتمع آموزشی شهید استکی، تکمیل اردوگاه‌های دانش‌آموزی، تخریب و بازسازی مدارس و تکمیل سالن ورزشی است.

۱۲طرح تخریب و نوسازی در سطح مدارس استان از محل اعتبارات سفر، با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل استخر شهدای آموزش و پرورش و ۱۵ میلیارد تومان هم برای تکمیل اردوگاه‌های دانش‌آموزی اختصاص داده شد.

قدمت طولانی مدارس استان چهارمحال و بختیاری باعث شده است تا ۳۰درصد مدارس استان در برابر زلزله مقاوم نباشند و نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشند و ۱۰درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی است. از مجموع یک‌هزار و ۷۶۰مدرسه در استان، ۳۰درصد مدارسی که دارای استحکام در برابر زلزلزه نیستند، قدمت بالای ۴۰سال دارد.

همچنین عملیات ساخت ۲مدرسه در روستای لِبد شهرستان کوهرنگ آغاز شده است که برای ساخت این مدارس یک‌هزارمتر مربع زمین از طرف مردم این روستا اهدا شده است.

بر اساس دستور رییس جمهور؛ مدرسه فعال این روستا بازسازی، تعمیر و تجهیز و ۲مدرسه جدید دخترانه و پسرانه متوسطه در این منطقه احداث خواهد شدکه برای ساخت و تجهیز هر مدرسه ۷۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور و محرومیت‌زدایی پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار