خرید ۶۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی اردبیل از خرید ۶۲ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
خرید ۶۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان اردبیل

علی نوبخت، مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل با اعلام این خبر عنوان کرد: از ۱۷ خرداد ماه خرید گندم از کشاورزان در مراکز خرید استان شروع شده و تاکنون ۶۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی تصریح کرد: بهای گندم خریداری شده کشاورزان از سه محل هدفمندی یارانه، بودجه و شرکت خدمات بازرگانی قابل پرداخت است که در استان اردبیل از این سه محل در مجموع ۷۵۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان استان پرداخت می‌شود.

مدیر کل خدمات بازرگانی دولتی استان با اشاره به فعالیت ۴۲ مرکز خرید گندم در استان گفت: این مراکز شامل مراکز خرید ملکی، سیلو‌های بخش خصوصی و مباشر جهت خرید محصول گندم در استان اردبیل است که از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز و آماده شده است.

نوبخت بیان کرد: در سال زراعی جاری ۵۲ هزار هکتار گندم آبی و ۲۲۲ هزار هکتار گندم دیم در استان زیر کشت رفته و پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۳۰ هزار تن گندم از گندمکاران استان به صورت تضمینی خریداری شود.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی در سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته افزایش داشته است، گفت: گندم تولیدی کشاورزان با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید هر کیلو به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هرکیلو مبلغ یک هزار تومان هم به عنوان تشویقی به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان ادامه داد: در صورت نگهداری گندم در انبار بدون ثبت در سامانه، گندم نگهداری شده قاچاق محسوب شده و محصول انبار شده به نفع دولت مصادره و صاحب آن به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

نوبخت در خصوص نحوه پرداخت بهای گندم به کشاورزان گفت: امسال به محض خرید و ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی داده‌های کشاورزی بلافاصله بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: کشاورزانی که قصد دارند محصولات گندم و کلزا را تحویل مراکز خرید بدهند، اطلاعات خود را در پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت کنند تا در روند خرید هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان از کشاورزان استان خواست از برداشت زودهنگام محصولات به خاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری کنند و در زمان‌های اعلام شده از سوی جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصول اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار