عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

نقش سازنده مجازات‌های جایگزین حبس در کاهش آسیب‌های اجتماعی

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت که اتخاذ رویکرد عدالت ترمیمی می‌تواند نقش سازنده‌ای در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با برخی از جرایم داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
نقش سازنده مجازات‌های جایگزین حبس در کاهش آسیب‌های اجتماعی

نرگس معدنی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و سومین جلسه این شورا ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: سیاست قوه قضائیه در زمینه حبس زدایی و مجازات های جایگزین حبس در چارچوب رویکرد عدالت ترمیمی قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که در کنار کوشش هایی که باید برای تمرکز بر پیشگیری از وقوع جرم صورت گیرد، اجرای عدالت ترمیمی و مجازات های جایگزین حبس برای برخی از بزه ها و جرایم، در صورت گسترش مددکاری اجتماعی، می تواند منجر به کاهش پیامدهای فرهنگی و اجتماعی گسترده جرایم شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: این رویکرد در شهر تهران می تواند در کنار تلاش های پیشگیرانه و با کمک سایر نهادها و دستگاهها، نقش سازنده ای در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی مرتبط با برخی از جرایم داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه طی سوالی از دادستان کل کشور که در این جلسه شورا به ایراد سخنرانی پرداخته بودند، گفت: سوال بنده در خصوص پلتفرم هایی است که فارغ از رقابتی که امروزه در میان آنها در حال شکل گیری است، موضوع نظارت بر آنها بسیار مهم است، نظارت بر عملکرد آنها، نحوه تولید، محتوای تصویری و داستان آنها و... و کدام نهاد وظیفه نظارت بر پلتفرم ها را دارد؟ وزارت ارشاد یا صدا و سیما یا... و قانون در این زمینه وظیفه را بر عهده کدام حوزه قرار داده است؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار