معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش‌ و‌ پرورش بهنمیر:

طرح اوقات فراغت زمینه‌ساز خوبی برای پیشرفت دانش‌آموزان است

بهنمیر (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش‌ و‌ پرورش بهنمیر گفت طرح تابستانی در سال‌های گذشته با برنامه‌های خوبی که اجرا می‌شد و طرحهای‌ متنوعی که داشت، دانش‌آموزان را به ادامه روند فرایند یادگیری، یاددهی و مهارت‌آموزی تشویق می‌کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح اوقات فراغت زمینه‌ساز خوبی برای پیشرفت دانش‌آموزان است

صفابخش قربانی گفت: گرچه در تابستان سال های گذشته برنامه هایی داشتیم، اما به سبب ممنوع بودن تجمعات دانش آموزی، به صورت محدود برگزار می شد، اما امسال با توجه به آمار پایین ابتلا به کرونا، دانش آموزان می‌توانند با برنامه ریزی هایی که انجام شد با هدف یادگیری به فعالیت های خود بپردازند.

قربانی بیان کرد: این روند با همکاری همکاران آموزش و پرورش، خانواده ها و دانش آموزان علاقه مند به طرح های مختلف پیش می‌رود و از جمله طرح های ما، اخلاقی، اجتماعی، اعتقادی، معنوی، معرفتی است که می‌تواند برای دانش آموزان مفید باشد با این عنوان که هر مدرسه، یک پایگاه تابستانی است و هر دانش آموز ما حداقل یک نقش اجتماعی را در آن ایفا کند تا دانش آموزان بتوانند از این فرصتی که در اوقات فراغت برایشان در نظر گرفته شده است به خوبی بهره ببرند.

وی در خصوص برنامه های تابستانی افزود: در بحث قرآنی ما فعالیت های روخوانی، روانخوانی، ترتیل، مداحی و اذان مربوط به دارالقرآن داریم. برای مدارس انواع فعالیت‌ها از قبیل علمی، آموزشی، ورزشی و بازی های بومی محلی و در پژوهش سرا نیز کلاس های چرتکه، رباتیک، خبرنگاری، مجری‌گری و... در نظر گرفته شده است که اینگونه می توانیم از ظرفیت دانش آموزان به خوبی استفاده کنیم.

قربانی در پاسخ به اینکه این طرح چه فوایدی برای دانش آموزان و خانواده ها دارد گفت: غالبا خانواده ها با پیگیری های انجام شده در پایگاه های ما ثبت نام می‌کنند و دانش آموزان با حضور در این طرح ها ضمن اینکه می توانند در دروس خود پیشرفت داشته باشند در کنار آن با شرکت در کلاس های ورزشی، فن بیان، کلاس نقاشی و طراحی، مجری گری و خبرنگاری و... از تجربیات یکدیگر بهره می‌برند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بهنمیر از سری مشکلات این طرح را کمبود امکانات در آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: متأسفانه با توجه به این که امکاناتی که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته اندک و تعداد علاقه مندان زیاد است، ممکن است جوابگوی دانش آموزان نباشد، اما تمام تلاش خود را می کنیم تا از همه ظرفیت هایی که در شهر وجود دارد از جمله سالن و زمین چمن سپاه، سالن ورزشی مجد آرا اداره ورزش و جوانان و سالن ورزشی آموزش و پرورش در فعالیت های ورزشی استفاده کنیم و در فعالیت های علمی و تقویتی، با توجه به اینکه مدارس امکانات کافی را دارند از مدارس استفاده شود. از جمله مشکلات دیگر که می‌توان به آن اشاره کرد گرمای هوا است و بحث کلاس هایی که کولر ندارند معضلی برای دانش آموزان است.

وی در پایان با اشاره به مشارکت دستگاه های دیگر در طرح اوقات فراغت عنوان کرد: اداره ورزش و جوانان، امام جمعه بهنمیر به همراه سپاه پاسداران بسیج، هئیت امنا مساجد و پایگاه های محلات مشارکت دارند و می‌توانند در بهتر اجرا شدن این طرح کمک های لازم را به آموزش و پرورش این شهر کنند.

دانش آموز خبرنگار: مریم قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار