در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

جای خالی اقتصاد گردشگری در تولید ناخالص ملی

تهران (پانا) - دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم 1 یا 2 درصدی تولید ناخالص ملی از اقتصاد گردشگری به سهم 36 درصدی کشورهای اروپایی از این حوزه اشاره ‌و عنوان کرد که گردشگری در ایران باید استانداردهای لازم خودش را پیدا کند.

کد مطلب: ۱۲۸۹۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
جای خالی اقتصاد گردشگری در تولید ناخالص ملی

محمدصالح جوکار، دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با پانا گفت: «در حوزه گردشگری آنچه بیشتر مدنظر ما قرار دارد موضوع اقتصاد گردشگری است. این اقتصاد گردشگری از زمانی برای ما، تولید ارزش می‌کند که فردی قصد رفتن به مسافرت دارد و تا زمانی که سفر انجام می‌شود و در نهایت سیستم حمل‌ونقل، اسکان و همه سامانه‌های مرتبط با حوزه گردشگری به کار می‌افتد و خود این تولید یک مزیت اقتصادی برای ما ایجاد می‌کند.»

شرایط کرونا گردشگری ایران را از رونق انداخته بود

جوکار با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته گردشگری در ایران به‌دلیل شرایط کرونا دچار رکود شده بود، عنوان کرد:‌ «در شرایط کرونا صنعت گردشگری در ایران دچار رکود شده بود اما در ایام عید امسال با فروکش کردن این بیماری تا حدودی حوزه گردشگری فعال شد و بخش‌های مختلف از حوزه حمل‌ونقل گرفته تا حوزه اسکان و سطح هتل‌داری و غیره فعال شدند. در شرایط فعلی درصدی هم به جمعیت گردشگر ما افزوده شد.»

زیرساخت‌های گردشگری در ایران باید احیا شود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه موضوع گردشگری همچنان جای کار زیاد دارد، عنوان کرد: «کشور ایران جذابیت لازم در حوزه طبیعت و آثار تاریخی را دارد و فقط باید بتوانیم به‌خوبی آن را به دنیا و همچنین به مردم کشور خودمان معرفی کنیم. موضوع دیگر این است که جنبه علمی و تحقیقاتی می‌تواند در حوزه گردشگری داشته باشیم. زیرساخت‌هایی که در این زمینه لازم است مخصوصاً موضوع هتل‌داری یا موضوع حمل‌ونقل که مهم است، باید مورد توجه قرار بگیرد تا گردشگری در کشور ما بتواند مفهوم اصلی خودش را با استانداردهای لازم پیدا کند و شرایط برای حضور گردشگران خارجی فراهم شود.»

سهم ناچیز درآمدی ایران از گردشگری

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سهم درآمدی ایران از گردشگری جهان زیاد نیست، گفت: «در دنیا کشورهایی هستند که 36 درصد از تولید ناخالص داخلی‌شان را گردشگری تشکیل می‌دهد اما در کشور ایران 1 یا 2 درصد چنین است. در واقع تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و دولت باید حمایت و پشتیبانی کند و بخش خصوصی در این بخش باید فعال شود. همه امکانات و ظرفیت‌های کشور را پای کار بیاوریم تا این صنعت را در کشورمان رونق دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار