کارگردان نمایش از اسب تا سیب:

هیچ‌گاه با یکبار روی صحنه رفتن نمی‌توان بازیگر یا کارگردان شد

همدان (پانا) - کارگردان تئاتر از اسب تا سیب عنوان کرد هیچ‌گاه با یکبار روی صحنه رفتن نمی‌توان بازیگر یا کارگردان شد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
هیچ‌گاه با یکبار روی صحنه رفتن نمی‌توان بازیگر یا کارگردان شد

فرزاد لباسی در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از سابقه هنری خود به پانا گفت: «در سال 70 همین جشنواره تحت عنوان جشنواره امید برگزار می‌شد. نخستین بار در این دوره از جشنواره بود که من شرکت کردم و برای اولین بار در سال 75 بود که به کارگردانی روی آوردم و استارت کارگردانی را زدم.»

وی ادامه داد: «در این دوره از جشنواره نیز با نمایش از اسب تا سیب حضور داشتیم که کارگردانی آن را بر عهده داشتم. هم‌اکنون در یک کار دیگر هم به عنوان مشاور کارگردان مشغول به کار هستم که کارگردان آن خانم معصومی هستند که همسر بنده هستند.»

وی به سوال برانگیز بودن عنوان نمایش اشاره کرد و از وجه تسمیه نام نمایش گفت: «موضوع کلی نمایش ما در مورد دختری است که به سرطان مبتلا شده و پدر و مادرش به او می‌گویند که باید برای روند درمان موهایش را بتراشد. در اوستا اسب نماد مقاومت و سرسختی است و سیب نماد سلامتی. پدر اسب را به او می‌دهد و مادر هم سیب را؛ او با قدرت بخشیدن به این دو همراه با آنها به جدال با بیماری می‌پردازد؛ این دو را گم می‌کند و به نوعی با بحران های درام مواجه می‌شود.»

لباسی در ادامه به بازیگران و عوامل کار اشاره کرد: «در این نمایش ما از دو بازیگر خوب استفاده کردیم که از برگزیدگان دوره های قبلی جشنواره بودند؛ امید نوعی شاه و خانم معصومی که از بازیگران قدیمی هستند. بازیگر خردسال کار ما رها کرمانی بود و دیگر بازیگران کار سیدعلی موسوی مظفر، فاطمه جامه بزرگ، نیکتا میرزاییان، یگانه قمری، سارا ختنلو، حمیدرضا جوادی و صفورا انجمنیان بودند. پخش نور و صوت کار بر عهده حسین الوندی و فرناز شریفی بود.»

وی در انتهای صحبت‌های خود به کودکان و نوجوانان علاقمند به تئاتر و فعال در این زمینه توصیه کرد: «همیشه تلاش کنید و در حال یادگیری باشید. اگر می‌خواهیم در آینده موفق شویم حتما باید مطالعه کنیم اما هیچ گاه تصور نکنیم با خواندن چند کتاب یا چند بار اجرا می‌توان بازیگر شد، بلکه همیشه باید در حال تلاش بود و در تمام کارها باید درس گرفت.»

دانش آموز خبرنگار: حسین زرنقاب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار