دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر:
ضرورت برگزاری کلاسهای جبرانی با هدف ارتقاءسطح علمی دانشآموزان در تابستان
اسلامشهر (پانا) - دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر گفت با توجه به کوتاه بودن دوره آموزش حضوری پس از بازگشایی مدارس، ضروری است که کلاسهای جبرانی جهت ارتقاءسطح علمی دانشآموزان برای آمادگی ورود به سال تحصیلی آینده برگزار شود.
برگزاری آزمون پایان سال تحصیلی در خرداد ۱۴۰۱و تفاوت آن با دوران دو سال کرونا، پس از ارزیابی عملکرد دانشآموزان نیاز به بررسی میدانی و تحلیل توسط کارشناسان نظام تعلیم و تربیت دارد.
فاطمه پیران، دبیر رشته مطالعات اجتماعی دبیرستان دخترانه الزهرا(س) آموزش و پرورش اسلامشهر، در رابطه با تحلیلی از برگزاری آزمونهای پایان سال تحصیلی در دوران کرونا و در ادامه بازگشایی مجدد واحدهای آموزشی به پانا گفت: «در دو سال برگزاری آزمونهای تمام مقاطع، به جز پایههای نهم و دوازدهم به صورت مجازی، برگزار شد و در مجموع من و همکارانم اعتقاد داریم ارزیابی اطلاعات دانشآموزان و کسب نمرات از جایگاه واقعی برخوردار نبود و البته در دورهای با ایجاد موارد جدید در شبکه شاد تغییراتی را شاهد بودیم.»
وی در ادامه بیان کرد: «پس از بازگشایی مجدد مدارس در فروردین ۱۴۰۱ و با توجه به کوتاه بودن دوران آموزش توانستیم چهره به چهره با دانشآموزان ارتباط برقرار کنیم و بعضی مطالب درسی را مرور کردیم که نسبتا در کسب نمره بهتر آنها در آزمون خرداد از نقش بسزایی برخوردار بود.»
پیران تصریح کرد: «در دوران آمادگی جهت برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی من و همکارانم با استرس دانشآموزان نیز مواجه شدیم و آنها نگران این بودند که نمره خوبی را کسب نکنند که با مشاورههای دانشآموزی، خانواده و مرور کتب درسی موضوع در حد قابل قبول حل شد و البته توجه خاص به نمره هم از مشکلات آموزش و پرورش است که در این راستا میبایست چارهای اندیشیده شود.»
دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر افزود: «در حال حاضر، در مجموع با تصحیح اوراق و بررسی نمرات مشاهده میکنیم اکثر دانشآموزان عملکردی در حد قابل قبول دارند، اما ضرورت دارد، با توجه به کوتاه بودن دوره آموزش پس از فروردین ماه، کلاسهای جبرانی جهت ارتقاء سطح علمی دانشآموزان در سال تحصیلی آینده، در تابستان ۱۴۰۱ برگزار شود.»
دانشآموز خبرنگار: رومینا معبادی
ارسال دیدگاه