پیوستن بیش از 2 هزار معلم به آموزش و پرورش در مهر ماه سال جاری

شیراز (پانا) -  به گفته سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور ،در مهر سال جاری بیش از 2 هزار معلم فارغ‌التحصیل از دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پروش فارس خواهند پیوست و این دانشگاه ظرفیت تحویل  4 هزار معلم را نیز به استان فارس دارد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد

رضامراد صحرائی در شورای آموزش و پرورش فارس که با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از نماینگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: همه ما در یک ریل عادی کشور در حال فعالیت هستیم و آن ریل موازی که در یک نقطه باید به ریل عادی بپیوندد و مطلوب ما باشد دانشگاه فرهنگیان است.

صحرائی افزود:اگر دانشگاه فرهنگیان بتواند ظرفیت کافی برای تربیت معلم در تراز مطلوب و میزان کافی برای آموزش و پرورش فراهم کند، بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش حل می شود.

او با بیان اینکه آموزش و پرورش کلید حل مشکلات کشور است و کلید حل مشکلات آموزش و پرورش نیز معلم است ادامه داد: اگر مشکل کمبود معلم خل شود نه تنها آموزش و پرورش ،بلکه کل مشکلات کشور نیز حل خواهد شد.

صحرائی با اشاره به کلنگ زنی طرح جامع دانشگاه فرهنگیان در فارس ، گفت: امروز در شیراز بیش از 70 درصد فضاهای رفاهی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان تخریبی است و ممکن است مجبور به تخلیه آن‌ها شویم و در اجرای این طرح ما به همراهی و کمک استانداری فارس و وزارت آموزش و پرورش امید داریم.

او در ادامه با اشاره به جایگاه علمی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان هم اکنون بیش از 50 درصد رتبه های برتر کنکور را در خود جای داده است به نحوی که در نتایج کنکور ارشد ، کمتر رشته ای است که یک فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان در آن نباشد و در چندین رشته نیز رتبه های یک تا سه آن فارغ التحصیل این دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه‌ فرهنگیان کشور اضافه کرد: با همه این اوصاف وضعیت کنونی دانشگاه فرهنگیان خوب نیست و وزارت آموزش و پروش کنونی ، یک دانشگاه فرهنگیان زخمی تحویل گرفته و به فضل الهی تلاش می کنیم تا دانشگاهی سرحال تحویل دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار